gelpad till westernsadeln?

Sv: gelpad till westernsadeln?

Renskinn finns på tjäderläder, hemsidan heter likadant fast utan prickar :)
de kostar ett par hundra för andrasortering, ring dom och berätta vad du skall ha skinnet till så får du rätt kvalite´t . Jag har köpt många skinn där, de är superbra för tillfällig "vinterpälsskav" tjocka och jättefina, håller många år. Du får förmodligen "formsy" dom lite, mät på ett schabrak eller en formad pad. Och var noga med att hänga luftigt och torka efter varje användning.

Jag hade samma problem förra året, så i höstas köpte jag ett renskinn att ha när hon har vinterpäls. I år ser man ingenting :)
Jag köpte mitt på postorder från Kaupre ridsport. Verkar vara bra kvalitet, har inte tappat några hår alls. (Om man köper någonstans där det inte är avsett speciellt som sadelunderlägg måste man kolla så att det är ett bra skinn som inte släpper hår.)

tack alla ni för svaren :bow:

jag ska kolla upp dom:p

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 600
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 498
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar