Gel-pad för ryttaren

Blandrastik

Trådstartare
Nu när det har varit varmare än vanligt så får jag ridsår stora som Gottland.
Har provat; cykelbyxor, vasselin, talk och inget av detta hjälper.
Är nu inne på att köpa en gel-pad för min rumpa.

Har någon provat detta, hjälpte det?

På hästkiosken här i Jönköping kostade en rid-pad 700:-, det måste väl finnas billigare?
Tips någon.

Sv: Gel-pad för ryttaren

H**ks har en för 399:- och B*rjes har en för 245:-

Kanske känns lite bättre i plånboken?

Jag har en akton gelpadd att ha ovanpå sadeln, men är tveksam till att den skulle hjälpa mot ridsår (den är ganska "sträv" i ytan). Stötdämpningen är däremot fenomenal.
Hööks och börjes versioner har sämre stötdämpning, men en glatt yta. Kan tänka mig att de skulle fungera bättre.

Om det har med värmen att göra kanske du ska leta efter en äkta fårskinns-pad eller rumpvärmare att ha på sadeln, för att få "bra klimat i sadeln". En gelpad borde ju minska luften och öka instängdheten mellan rumpa och sadel, tycker väl jag.

Jag får skav AV gelsitsen... fårskinnsrumpvärmare fungerar mycket bättre! (fast inte i början, då får man skav också, men när ullen sits ner blir det mycket bättre) Dessutom är det svalt med fårskinn när det är varmt =) (och värmer när det är kallt)

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
492
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan... 2
Svar
22
· Visningar
5 939
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 688
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 749
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skoning
  • Köpa eller hyra?