Geisli frá Meðalfelli

Sv: Geisli frá Meðalfelli

Jag har köpt min häst av min gamla hyresvärd som köpte hästen från rungarn.
Han hette krumelur innan men när det var dags för pass bad jag om att få döpa om han till krummi för att det är islänskt.Vi kallade han ändå för krummi!

Hm jag vet inte hur man lägger ut bilder.

jag har haft en valack efter Geisli som hette Harald. han var musblack och ganska pigg. han hade lätt för alla gångarter och han var lätthanterlig, 1.39 hög. men vi var tvugna att ta bort honom pga av skada, han skulle bli 9 i år. :(

http://i13.tinypic.com/61ygux1.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Min kompis har en avkomma efter Geisli som heter Mósi frá Seljandsnesi och är väldigt pigg av sig.
Tyvärr har han haft spatt och ganska mycket eksem, men annars är han en riktig krutdurksgubbe!!:):D

Jag har med haft en avkomma efter Geisli, en vallack. 136 cm i manken med en riktigt kompakt kropp. Lätt för tölten men inga problem med de andra gångarterna heller. Små korta steg men med fin form. Även han var lite rolig och kunde få för sig saker som han var rädd för. Bl.a. transporter och ridhus. Annars en mycket samarbetsvillig och glad häst. Då tyckte jag att han var en liten pigg sak men sedan jag köpt min andra häst blev han genast en slöfock :d

Transporter och ridhus verkar vara ett litet släktdrag.....:crazy:

Transporter och ridhus verkar vara ett litet släktdrag.....:crazy:

Min är inte rädd för någonting .. typ :p
Dock är han väldigt istadig ibland, har han bestämt sig för någonting, så hm ja .. då genomför han det!
Var lite knepig att lasta men efter typ fem dagars tränande blev han jätteduktig :D

Liknande trådar

Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade...
2
Svar
34
· Visningar
1 626
Senast: hastflicka
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
969
Senast: Luff
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 436
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar