ge mig lite råd tack

vinkelina

Trådstartare
ultraljudade mitt sto igår på 22:a dagen. tyvärr var hon ej dräktig. däremot var hade hon brunst på gång, skulle gå att betäcka redan på torsdag.

nu är jag i valet o kvalet om jag skall betäcka om eller ej. skulle inte riktigt ha tid att köra iväg henne nu. funderar lite på att vänta till nästa år. tycker att de börjar vara lite sent.

de som jag funderar på är hennes ålder. hon är född 92. funderar på att jobba upp hennes kondis o styrka ordentligt, då förra hösten o vinter gick till skada.

vet varken ut eller in

Sv: ge mig lite råd tack

Eftersom du måste betala stationsavgifter osv. skulle jag ha testat en gång till:) Är hon bakteriekollad?

Vill du ha föl på henne så med tanke på hennes ålder och "bäst före" datumet för avel har gått ut bör du nog försöka igen i år. Chanserna för att få henne dräktig och att hon går hela tiden ut och får ett levande föl minskar nu hela tiden. Det är från 16 år som åldersförändringarna i livmodern börja komma så hon är ju över tiden redan.

Mitt sto skulle ha ultraljudats idag, men började brunsta istället. :grin:
Tvekade inte att försöka en gång till. Annars känns det som lite bortkastade pengar. Dessutom är hon 19 år, så detta är tänkt att vara sista fölet.
Så hon är betäckt idag igen! :)

problem med att få ut veterinär för ultraljud... finns EN här i trakterna som kan komma och kolla, och hade inte tillgång till chafför för transport

nops, jag har inte betalat nån stationsavgift. utan jag betala en summa till hingstägaren, men de gäller per besök, iom att de betäcker på egen gård med egen hingst

problem med att få ut veterinär för ultraljud... finns EN här i trakterna som kan komma och kolla, och hade inte tillgång till chafför för transport

Friskt vågat och hälften vunnet ;)

Med tanke att på dag 21 är det ovulering om dom inte tagit sig..oftast.
Så dag 22 kan vara en dag för sent.. :D

AM

Liknande trådar

Avel Jag har ett russto som jag har ägt i ca 1,5 år. Hon kom på vintern och brunstade från dag 1. Tänkte då att det berodde på flytt och att...
Svar
8
· Visningar
1 456
Senast: Lingon
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 715
Senast: Soffan74
·
Avel Jag har ett sto som fölar sent i år, i början på juni, vi började seminera vid påsk men en infektion drog ut på allt... Jag står i...
Svar
12
· Visningar
1 279
Senast: athena
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 389
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka