Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läs Fass vet.
Inte jag heller. Heter det bara Sedalin? Inget mer? Är det ett licenspreparat, tro?
Ja, Sedalin är ett licenspreparat.
Mitt sto fick Sedalin i början av sin dräktighet (omkring dag 40 vill jag minnas). Det var ett absolut nödläge. Hon födde sedan ett friskt och fint stoföl som nu är 2 år (och fortfarande frisk och fin).
Ditt sto är ju inte konstaterat dräktig än,så det går nog.Men har du funderat på hur du ska göra senare i dräktigheten?
Eller ska du riska allt var 8:e vecka??
Bättre att bremsa,det skadar i alla fall inte ev.fölis.
Funderat på att använda hovboots?
Varför går hon inte att sko?
Tror du hon kan ha blivit sömstucken? En av mina hästar har troligtvis blivit sömstucken ganska rejält tidigare i livet. Nu är han så otroligt snäll och inte typen som blir arg, så han blev istället stel som en staty och höll andan och ryckte reflexmässigt i benet. Jag började hamra lite på hovarna varje gång jag kratsade ur dem och det hjälpte, han blev mkt lugnare även om han alltid tyckte det var obehagligt. Numera är han barfota och nöjd med det, han älskar att verkas.
Jag hade satsat på hovboots och passat på att hamra lite på hoven varje dag. Väldigt lätt till en början, kanske hon vänjer sig efter ett tag.