ge lucern eller..?

melvin

Trådstartare
min häst är lite tjock och går nu på magert bete, dock skulle jag vilja ha lite mera "massa" på rygg och över baken/korset, därför undrar jag, ska jag ge henne hö (som inte har så jättebra värden, och då ge en större mängd av det) eller ska jag satsa på att börje ge henne något kilo lucern (hästen går ute dygnet runt) om dagen, eftersom höet inte innehåller så jättemycket protein...
kom gärna med råd och tips!

Sv: ge lucern eller..?

har inte analysen här, men jag kommer ihåg att det inte var något att hänga i julgranen... kan jag komlplettera höet med lucern för att få lite mer massa att göra muskler av i överlinjen?

Senast ändrad:

har inte analysen här, men jag kommer ihåg att det inte var något att hänga i julgranen... kan jag komlplettera höet med lucern för att få lite mer massa att göra muskler av i överlinjen?

Jag ger lusern till min häst. Hon går dygnet runt i en hage med magert bete. Ett hö med dåliga värden tycker inte jag verkar vara så stor meningen med, annat än för att öka grovfodermängden om det behövs.

är nog bättre med lusernet, är det dåliga värden i höt måste hon ju äta väldigt mkt av det för att få i sig samma proteinmängd, och går hon på bete behöver hon ju inte mer grovfoder.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 308
Senast: Roheryn
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 056
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej Buke! Jag har lite funderingar kring min fjordhästs foderstat och tänkte att jag kanske kunde få lite input. I dagsläget får hon...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 695
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka