Ge extra förutom glucovet?

Empalie

Trådstartare
Vad kan man ge en häst sombehöver lite extra för sina leder, det ärsärskilt hans hovleder som är svaga och han vricka de lätt. Han får glucovet men finns det mer antiinflammatoriska medel man kan ge. Finns det mer än glucovet som stärker/smörjer lederna?

Sv: Ge extra förutom glucovet?

Du kan ju ge Litovet.
Det är antiinflammatoriskt och mjukar upp stela hästar.
Jag är i alla fall hel- nöjd! :banana:

är han uppkollad av veterinär? gammal? tävlar han?

Du har ju nyponpulver, dock rekommederar jag ren nypon och inte Litovet då du betakar så mkt mer och inte bara flr nypon utan även för gralulatet. Ren nypon får du så mkt mer av.

Gurkmeja

Djuvulsklorot dock bara OM de är en häst som ej är tänkt för tävling och är uppkollad så du inte dövar om de verkligen inte finns någon okänd skada på hästen.

sen finns också mobility ett örtpreparat som är till för äldre hästar som smörjer lederana. som jag sett riktigt bra resultat på.

fast jag hade faktiskt personligen tagit bort glucovet, gett i stället nypon och msm, just för att sträka och förebygga kroppen.

lycka till.

Var köper ni era tillskott? PM:a gärna!
Har du ngn gång läst min historia så förstår du at hästen i flera års tid blivit uppkollad och att ag har kämpatsomen tok. Hästen blir antagligen t-märkt nu och det blir tilla att skritta rundor i skogen därför vill jag hitta tillskott jag själv kan ge utan veterinär anknytning. Han har helt enkelt svaga hovleder.

Du har ju nyponpulver, dock rekommederar jag ren nypon och inte Litovet då du betakar så mkt mer och inte bara flr nypon utan även för gralulatet. Ren nypon får du så mkt mer av.

Men nu får du väl för fasen ge dig!
Litovet är rent nypon! Vad skulle "granulatet" vara för något? Har du överhuvudtaget läst på förpackningen??? (uppenbarligen inte!)
Ring importören och ta reda på hur det ligger till innan du sitter och hittar på en massa sanningar!

jag har pratat med en större försäljare av litovet, och jag säger bara vad jag har fått sagt. varför brusar du upp dig så mkt? har jag fått fel info som jag fått veta, OK men varför bli upprörd? skadar det dig att jag då ger missvisande info? OM det nu är missvisande? Vem är du som blir så arg över detta? "hittar på en massa sanningar" massa för mig är OTROLIGA mängder, VAD har jag hittat på? Jag säger vad jag fått i fakta av en försäljare av litovet. Livovet skulle jag ändå inte kalla ren nypon då de bara är vissa beståndsdelar av nyponet, alltså inte allt nypon. så skulle inte kalla de rent nypon i alla fall. en REN produkt för mig är en produkt som har allt kvar och inget plockats bort eller inget som de är blandat med.

nej har tyvärr inge minne av att jag läs er historia, men bra att han är uppkollad. skickar pm.a till dig där vart du kan hitta de mesta tillskotten på marknaden.

glucovet är en dyr produkt att ge och om man kikar på rena produkter kan du ofta komma ner betydligt i pris och få ett bra resultat. man måste bara komma ihåg allt hjälper väldigt individuellt.

jag har pratat med en större försäljare av litovet, och jag säger bara vad jag har fått sagt.

Vem? Undrar bara eftersom importören (och etiketten) säger annorlunda ...

en REN produkt för mig är en produkt som har allt kvar och inget plockats bort eller inget som de är blandat med.

Ska blomresten också vara kvar? Skaftet? Vad för nyttigt sitter i det?
Om du köper ren kokos, ska då kokosnötskalet vara kvar också?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
707
Senast: Sesca
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 183
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar