Ge bort skärbräda i present, men vilken?

MM

Trådstartare
Åh, jag har världens jobbigaste problem just nu!

Jag har köpt två skärbrädor varav den ena tänkte jag ge bort i present och den andra ska jag behålla själv. Jag tog en av varje av dom jag gillade när jag såg dom och nu gillar jag båda så mycket att jag är sniken och vill behålla båda för mig själv :arghh: :p

Saken är att jag hinner inte åka och köpa ytterligare en då affären ligger en bit bort, så min fråga är då, vilken skulle du behålla själv och varför?

Båda är i marmor men den ena har en bit trä på sig med så det skiljer supermycket på dom :p

Första bilden har osmickrande ljus, den andra stämmer bättre i verkligheten.
Hjälp mig bestämma mig!

temporary-image1464958107139_57517ca02a6b2252be726640.jpg

temporary-image1464958152089_57517ccc2a6b2252bbf3dd82.jpg

Jag tycker den utan trä är snyggast. Men några skärbrädor är det inte. Du ska absolut inte använda knivar på marmor.

Den ska inte användas till vardagsbruk utan ligga framme å se fin ut och ha som underlägg till att tex bre smörgåsen på på den bänken dom ligger nu :)
Till vardags har jag en stor i trä och flertal i plast.

Jag hade gett bort den jag tror mottagaren hade gillat mest. Vill du ha en likadan själv är det ju bara att åka och köpa en annan dag! :)

Saken är att jag vet inte. Det är till min syrra och vi har nog lika smak här så jag kan gå efter vilken jag vill behålla själv.
Vågar inte chansa heller på att affären har dom kvar då dom är köpa på ge-kås.

Snyggast utan trä, tycker jag. Svårt att råda dig eftersom jag inte känner varken din eller din systers smak.:confused:

• Gilla
Reactions: MM
Storleksmässigt där de ligger på den första bilden så passar den med trä bättre tycker jag.
Men jag avundas dig inte, de är båda snygga på sina sätt :crazy::nailbiting::grin:

• Gilla
Reactions: MM
Storleksmässigt där de ligger på den första bilden så passar den med trä bättre tycker jag.
Men jag avundas dig inte, de är båda snygga på sina sätt :crazy::nailbiting::grin:

Ja, den är ju lite bredare och kanske lättare att slänga upp sina smörgås på och bre.
Kanske ska prova båda innan jag bestämmer mig, min syrra lär ju inte märka det liksom :p

(Idag har jag bestämt mig för att detta är det jobbigaste beslutet jag har att ta på ett par dagar, hjärnan har fått semester i helgen efter en jobbig vecka. Skönt med bara skärbrädaproblem för en helg)

Båda är perfekta som ostbricka.
Om man använder dem som skärbräda så förstör man eggen på knivarna.

Båda är superfina men den utan trä fick stanna kvar här hemma och min syrra blev glad för den hon fick :)
Finns den kvar på Ge-kås nästa gång vi ska dit så kanske en sån får följa med hem men det känns lite onödigt med två som bara är för syns skull :p

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 218
Senast: Snurrfian
·
Fritid Jul börjar närma sig och jag har fastnat lite för ätbara och hemmagjorda julklappar. Speciellt till ex min föräldrar som har allt de...
Svar
10
· Visningar
1 954
Senast: Sofie_B
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 851
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
50 812
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar