Ge aldrig upp!!

mullah

Trådstartare
Hej alla! Idag är jag så jädrans glad. För första gången sedan jag köpte min häst 2007 har jag kunnat rida henne i en låg, fin form där hon är mjuk och avslappnad och fokuserad. Och för några veckor sedan kunde jag lasta henne helt själv för första gången.
När jag köpte henne var hon paniskt rädd för att åka transport, hon var stressad och nervös och bara spände sig av att bli riden. Dessutom uppdagades det en gammal muskelskada som förmodligen förvärrat ridbarheten. Under tiden som den läkte ut blev hon dräkig och fick i somras ett litet hingsföl.
Jag vet inte hur mycket pengar, hur många timmar och hur mycket grubblande jag har lagt ner på denna häst.Jag älskar hästen, har gjort det från första dagen och innerst inne alltid trott på henne men tvivlat många gånger på grund av att hpn har varit så svårriden. Så en dag faller allt på plats, det känns som at vinna OS-guld.
Vad jag vill säga är att om ni har en häst som ni tycker om men som är jobbig så ge aldrig upp. Det är en stor känsla den dagen man lyckas.

Sv: Ge aldrig upp!!

Vad var det hos hästen som gjorde att du fortsatte när du tvivlade? Är det möjligt att beskriva det? Eloge...... (anv snabbis - men skriver "bow" ist).

hon är så jävla vacker, söt och så personlig. Eftersom mycket av det som har varit svårt att hantera sitter i hennes huvud, hon är extremt vaken och känslig, så kändes det som om jag bara vann hennes förtroende och tillit och fick henne att känna sig trygg så kanske det skulle lösa sig.

.....och så BLEV DET! :-)
Förresten, vet du att det sätt du beskriver din häst på mycket ofta är detsamma din omgivning skulle beskriva DIG på! Gäller även hundar förresten. (OBS! Det var INTE därför jag frågade!).

Var roligt det är att läsa "idag är jag så jädrans glad"!

Härligt! Underbar känsla när det funkar!!

Älskar glada trådar, man ska vara glad för framstegen man gör med sin häst!

// Pansi - som både kunnat tömköra 2 hela gånger utan sura miner från hästen och fått sug i högertygeln under tre steg under ryttare senaste tiden :D

Grattis till dig och din vackra häst!
Det finns nog inget härligare än det du känner just nu!

Vad roligt! Ingenting är lika underbart som att få känna att man har utvecklats med sin häst, man blir helt inspirerad av att läsa:laugh:
Någon bild på underverket?

vet inte hur man laddar up bilder men gå in på min facebook. Eva Wårenius så finns det bilder där.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 703
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 314
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 890
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama