GBG Horse show 2012 shopping *BILDER*

*tove*

Trådstartare
Insåg att ingen annan hunnit än så:
Lägg upp bilder på vad du shoppat!

Här blev det: Ett lila fleecetäcke från Eskadron, ett lila schabrak från Eskadron, Ett par svarta transportskydd från Börjes (ville egentligen ha något med mer kvalitè, men såg dåligt med transportskydd så dom här får duga sålänge), ett par magic ridvantar från Börjes och ett par läderridstövlar från Horze! Nästa år måste jag se till att ha med mer pengar ;).

Bilderna blev skitdåliga, men men.
32885829.jpg

32885830.jpg

Sv: GBG Horse show 2012 shopping *BILDER*

Passar på att påminna om forumreglerna:

Vill man veta var något är köpt eller vad det kostade så skickar man ett PM till den som lagt upp bilden. Det går bra att skriva ut priser på det man handlat.

Ops, sorry. Dock har jag ju skrivit märket, inte inköpsställen (även fast det är samma på de flesta)

Menade inte att du gjorde nåt fel men erfarenheten säger att det kommer en drös icke läskunniga i sådanahär trådar :)

Rambo Original 100g med avtagbar hals 1919 kr + 499 kr
(första bilden visar färgen bäst)
32885895.jpg

32885896.jpg

Horze fleecefodrat regntäcke (lite mer lila i tonen än vad bilden visar) 499 kr
32885894.jpg

Förlåt om jag kapar din tråd lite, såg dina stövlar och måste bara säga att jag har dem (dock ej inköpta på GHS), men de är grymt sköna :-). Älskar dem!

Dessutom är sulan asbra, hade råkat parkera bil och transport på halaste stället vid ridhuset igår och jag halkade supermkt med stallvinterskorna, drog på stövlarna och halkade ingenting :-).

Grattis till ett bra köp, hoppas du blir lika nöjd som jag :-)

Efter gårdagens eftermiddag på mässan:

SAM_2024.jpg

Förutom detta köpte jag också en himalaya-saltsten. Kände inte riktigt för att plocka fram den inomhus ;)

SAM_2028.jpg

Ett brunt Treadstone-dressyrträns, 929 kr. Inget mässpris på det, men jag gillade det ändå :) jättemjukt och fint i lädret.

SAM_2029.jpg

Mankborste, massageborste och ansiktsborste (89, 50, 40 kr)

SAM_2031.jpg

Roeckl-handskar, 280 kr

SAM_2035.jpg

Catago dressyrschabrak, 239 kr tror jag. Har ett likadant blått sen innan och modellen är jättebra! Främre delen åker inte ner mot manken en millimeter, utan håller formen uppe hela tiden.

Är supernöjd med mina köp. Ska dit på lördag fm och hela söndagen med. Tänkte hitta mig ett par ridbyxor och kanske ett par bruna ariat-skor (någon som sett det till ett bra pris på mässan förresten?)

KL

Var på GHS igår och fick med mig detta hem!
DSC00758.jpg

2 Eskadron schabrak 330:-
Pikeur ridbyxor helskodda 999:-
Hjälm 490:-
Silikongummisnoddar 15:-
Nummerlapp 10:-

Sen 3 grimmor för 100:- men dom kom inte med på bild.

Är nöjd med mina köp men funderar på om jag ska åka ner i helgen igen för att bara gå på mässan. Känns inte som om jag hann gå igenom allt.:D

kl
Hmm har inga bilder ,men
Köpte ett Global dressyrschabrak lila med Silver och vit passpoal.'300:-
Tobbel Larsson's pälsglans(2 st ;) ),olja,shampoo runt 400:-
Longeringspisk från piskmakaren 265:-

Och det jag är mest glad över en Wintec Cair Dressyrgjord för 900 pix

Vad kul att du är nöjd med dom! :laugh:. Jag har ridit med dom för första gången idag, kändes lite ovant i början då jag ridit i enbart ridskor eller ridskor+chaps innan men i slutet av ridturen så kändes det riktigt gött. Blir väl bara skönare och skönare också antar jag? :)

SAM_2028.jpg

Ett brunt Treadstone-dressyrträns, 929 kr. Inget mässpris på det, men jag gillade det ändå :) jättemjukt och fint i lädret.

Provade tränset idag och det passade inte :( Tur att de lovat att jag kunde komma och byta imorgon!! Det är klurigt med hästar som ligger mittemellan två storlekar...

wpid-dsc_1772.jpg

Sonnenreiter New Thermo Rider II softshelljodpuhrsbyxa

wpid-dsc_1770.jpg

Eric Le Tixerant sadelgjord

wpid-dsc_1771.jpg

Årets stora miss, ledvärksolja/Hajcreme som skall vara så bra mot artros, inköp till hästen som har spatt. Avslappningsolja till mina dumma axlar(den funkar!) Skall försöka kränga bort ledvärksolljekitet till en moster med artros...

wpid-dsc_1769.jpg

En fet-miss köpt under sockerfall. Skulle haft en vit, men i påsen låg en illgrön? orkade inte byta så jag köpte en annan ;)

wpid-dsc_1775.jpg

Två färgade skyddsboots, en ponnygrimma i sverigefärger och en liten leksakshäst jag blev så kär i!!!

Jag har haft stora plånboken med iår och har avverkat två besök... Jag önskar jag hade köpt ett par tredje skyddsboots i en härlig mörk turkosgrön och matchat upp dom med ett mörkt turkosgrönt schabrak jag såg. Hade jag hittat en tröja/jacka i samma färg hade jag köpt allt det oxå ;) Nu blev det inget, tråkigt med en halv outfit.

Blivit två långa dagar på mässan och på showen, så blev en del shopping.

Ländtäcke med brodyr
http://www.pixbox.se/pic_show_id32887290.html

Amigo regntäcke
http://www.pixbox.se/pic_show_id32887291.html

Lädergrimma med skylt, bästa köpet!
http://www.pixbox.se/pic_show_id32887292.html

Lite smått och gott
http://www.pixbox.se/pic_show_id32887293.html

Jätte fina målningar, shettishingstar på den ena :)
http://www.pixbox.se/pic_show_id32887295.html

Knapp!

En mobilbild på samlingen av årets inköp. Är rätt nöjd, fick precis det jag var ute efter men pengarna rök ju rätt snabbt. :p
Blev ett vintertäcke från Bucas och ett ofodrat regntäcke från Windsor/JCN (ser lilaaktigt ut på bilden men är helt grått. Dock såg Bucastäcket lite stort ut (misstänker att de avrundade 150 ner till 145) och regntäcket kändes tvärtom lite kort... kanske felmärkt? Har inte provat något av dem på än så vi får se.
Över det lite reflexer, maskkollskit, tömkörningsgjord och inspänningstyglar!

20120225_134628.jpg

Kom hem för en stund sedan med:

ny ridhjälm (i princip viktlös!!)
schabrak
tränsbett
islandsträns med strass från hilbar 2 st
grimma +grimskaft i islands färger
roecklhandskar

ska försöka få in en bild med
är lite besviken på årets mässa. saknade flera utställare bl a och som isisryttare fanns det inte mycket (läs: ingenting) att köpa :(

och Bö***s monter ska vi inte prata om! Blä!!

Senast ändrad:

är lite besviken på årets mässa. saknade flera utställare bl a och som isisryttare fanns det inte mycket (läs: ingenting) att köpa :(

Håller med helt o hållet! Tur vi har Karin o Foje iaf, o Isirider :) Och någon enstaka vanlig affär som inte förstår värden av N66 o sonnenreiter ;) Haha

Nästa år får vi hoppas att de inte prickar mässan och World Cup samtidigt, skall man shoppa islandshästprylar är det ett hett tips att åka till World Cup istället! En hel liten mini-euro-horse med bara islandsprylar :love:

Nyfiken på vilka träns du köpte? Stod där länge o dregglade över strass-tränsen! Hoppas du får till det med bilder, vill gärna se!

samma med western:( blir färre och färre montrar för varje år:(

i alla andra montrar är det ju samma saker....glitter och bling bling:p

Nå, familjen fick med sig en del hem ändå:

dottern köpte:
3 st klara böcker
2 grimmor till ponnyn
flätrosetter
schleich häst
1 kg hästgodis:d

Jag köpte:
en lädergrimma
verkligen BLÅTT schabrak med matchande pannband m blå stenar
westerngjord
westernträns
westernbett
hundtäcke
hundhalsband och koppel
byxor

det bästa är ändå teckningen som Lena Furberg gjorde på min arab:love:

Den har fått en hedersplats hemma över mitt nattduksbord:D

Hemkommen från mässan och var riktigt besviken i år. Western kändes lite "undanskuffat" och vi letade bett till hästen, men det vi ville ha fanns inte så det får inhandlas på nästa tävling. :)
Det blev 2 inköp för oss, groomingbag (tyvärr i "fel" färg, men ok ändå) samt en.. tja, vad kallar man det? Vattendunk, fast ihopfällbar. ;-) Något vi saknat när vi tävlat. Nu ska det bli slut på att släpa vatten i spänner som man ändå spiller ut.
Tyvärr inga kort - sakerna ligger redan i stallet.

Liknande trådar

Utrustning Vad ska Ni shoppa loss på mässan i samband med Göteborg Horse show 2012? Jag är supernyfiken på vad alla har tänkt köpa :D Själv... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
12 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka