T

twinstar

Igår blev det klart att över påskhelgen ska vi åka ut på Argentinska pampas och bo på ett Campos med får, kor och grisar och rida ut med argentinska gauchos! :rofl:

Är ni avundsjuka nu?

Sv: Gauchos!

Åh herregud vad underbart, skulle ge min högra arm för det där :|

Hola !

Ha det så bra på Pampas. Vart ska ni ? Pampas är stort, åker ni ifrån Buenos Aires kan det räcka med att bara åka något 10-tal mil för att komma ut till El Campo. Minns än med glädje en vistelse på Estancia El Ombu för 15 år sedan. Intressant att jämföra Gauchos ridstil och Criollo hästarna med vår Westernridning och Quarters.

Kul! :) Fast om jag fick välja så skulle jag hellre åka till typ Montana eller liknande... Det har jag alltid drömt om!

JA,jätte avundsjuk !!
Önskar er en jättebra resa.Skicka ett litet meil om du har möjlighet.

Själv ska man ju till Wyoming några dagar i juni, om allt går som det ska!:D :D :D

twinstar skrev:
Igår blev det klart att över påskhelgen ska vi åka ut på Argentinska pampas och bo på ett Campos med får, kor och grisar och rida ut med argentinska gauchos! :rofl:

Är ni avundsjuka nu?

Ha, jag åker förbi pampas varje dag så det så.....
Pampaslänken alltså :angel:

Vi pratade med dom i måndags.
Det är inget turistställe med uthyrning utan en genuin ranch! Jag vet faktiskt inte exakt var det ligger men det är kompisar till min svåger och svägerska som vi ska hälsa på i Buenos Aires.

Det kändes lite oroväckande när han sa att han inte visste hur många sadlar han hade om det skulle räcka till alla. PAX FÖR EN, ropade jag då i telefon!

Sen frågade jag om hjälm och då lät han helt oförstående! Jag får nog packa med mig min hjälm.

Han frågade också vad det var jag ville göra, rida ut och se naturen eller så och jag sa att jag gärna är med i verksamheten och rider med på det som behövs göras! :-)

Jag vill också åka till Montana! Men det här känns skitkul också!

Jag skulle jättegärna vilja åka till Texas eller Oklahoma, Wes Virginia, skulle också funka bra, i princip skulle jag trivas var som helst i USA. :P

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 144
Senast: MiniLi
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 836
Senast: Rosett
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka