gått omkull

sommarminne

Trådstartare
misstänker átt hästen har gått umkull i helgen då stalägaren såg att hela han va lerig på ena sidan i lördags och han kändes inte ok vid ridning igår. stel och kom inte igenomoch han har ju säkert ont i kroppen men vad ska man göra? klinik? kiropraktor? massör? avvakta?

Sv: gått omkull

jag skulle ta hästen till en veterinär med kiropraktorutbildning. Min häst gick omkull i hagen och fick rätt så många men efter det. Krosskadad muskel och snett bäckene och kotor i ryggen.
Jag skulle egentligen inte våga låta en ET/kiropraktor kolla på hästen innan en veterinär sagt sitt men samtidigt så vet du ju vad som har hänt, därav mitt tips om veterinär med kp utbildning. Det flesta altenatvibehandlare vill inte heller kolla igenom hästen utan att en veterinär har kollat först.

Sv: gått omkull

Min häst gick oxå omkull i vintras. Blev en tid till klinik och en skada på musklen konstaterades vid bäckenet. Sedan kanske en liten korsförlamning, visade inte riktiga syntom på det, men vet ville heller inte utesluta det.

Jag tycker du ska åka till klinik så det får kolla, och ta prover på muskelvärderna. Sedan om de inte hittar något att leta sig vidare!! :)

//Sandra

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 519
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 470

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar