Sv: Gaston 488 mfl
Jag kände Fabiola!!!
Tror att LenaH också gjorde det!
Om du pm:ar din mailadress till mig ska jag scanna in en bild på henne åt dig, om jag hittar den
Kan nämna att Fabiola även fick en son e Ceylon som hette Franco och tävlade i åtminstone medelsvår hoppning. Jag såg honom på Ryttis för 25 år sen.
Gaston tävlades upp till medelsvår hoppning. Hans far Hurriane xx var en stjärna på galoppbanan och blev därefter en stjärna i avelsboxen både i fullblodsaveln och i ridhästaveln. Vill minnas att han fick 6 avkommor i svår klass. Som kuriosa kan jag nämna att han är mormorsfar till Butterfly Flip.
Gastons mammas helbror exporterades till Tyskland och gick där i svår dressyr.
Hans morfar Corso lämnade främst hopphästar, flera i svår klass. Dottern Eartha Kitt är mormorsmor till Niklas 916.
Mormorsfar Daladier xx lämnade flera goda dressyrhästar, har för mig att åtminstone en till Schweiz exporterad remont var med i OS.
Urbino skulle man kunna skriva en uppsats om
Han lämnade ett flertal svårklasshästar i dressyr, hoppning och även i fälttävlan har jag för mig. Sonen Flamingo 481 var med i svenska bronslaget i OS i dressyr 1984 riden av Ulla Håkanson. Han var bara 159 cm och användes även i ponnyaveln där han lämnade flera goda tävlingsponnyer i hoppning och dressyr. Rolf-Göran Bengtsson tävlade en Urbina. Ulla Håkanson red även hans söner Tolstoy 701 och Bobby 896 i svår internationell dressyr. Bobby var med i OS men jag minns inte om även Tolstoy var det.
Negresco vet jag inte så mycket mer om än stammen.
Bakom Negresco ligger russ.