Gasfritt foder :)

ia_

Trådstartare
Har en CC som idag äter Arion large puppy, fin i hull och päls, men magen är sådär.... Lös ena dagen och ok nästa... Däremot är han enormt gasig!

Tittar på Orijen och standardt... Erfarenheter?
Inte intresserad av färskfoder i nuläget!

Mina ater orijen och har absolut minimalt med gas. Innan jag gick over till mat som inte innehaller nagon sad alls. (Grain free ... har glomt vad det kallas pa Svenska) De ar bada jatte fina i magarna, jag marker bara av gas nar jag delat ut mycket tranings godis ... som inte varit ren lever och annat som funkar bra.

Nu nar Diva ar sjuk har det blivit tillagg av vom burgare ... och magarna har nog aldrig varit sa bra, sa ... suck ... sa fort Diva borjar friskna till tanker jag introducera en blandning av Orijen och farskfoder som daglig mat sa att det gar att utfordra bara torrfoder nar man reser.

Spannmålsfritt är ordet @hastflicka letar efter (grain free). Även jag håller med.

Min omplacering var rejält(!) pruttig första gången hon kom till mig. Åt då Eukanuba. Bytte till Standardt direkt och vips slutade hon prutta. Skulle tippa på att du kommer uppleva en positiv skillnad bara du ger något spannmålsfritt eller något där ris är enda spannmålet.

Håller med föregående om spannmålsfritt! Jag väljer dock bort även riset för jag märker skillnad på mina hundar även där.

Har ingen koll på Arion så jag kan inte jämföra, men jag ger min corso Orijen sen i vintras (bytt från färskfoder) och han funkar väldigt bra på det. Han äter bra (för att vara han i alla fall), och bajsar bra.

Ingen gas (som märks). :p

En säck orijen är inhandlad! Hoppas på mindre gasande om någon vecka när han bara äter det :)

Liknande trådar

Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
416
Senast: Migo
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 368
Senast: calm
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
2 017
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
4 375
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar