Gåsaracet?

Sv: Gåsaracet?

Är i valet och kvalet vet inte om det kanske kommer att stressa min häst!
/M

Gåsaracet är ett inomhus-maraton. Brukar vara jättekul tävling och full fart! Det går i Åstorp(Skåne).

Okej. Med tanke på att musiken och stämmningen kan bli rätt så hög, speciellt i finalen så kan det nog vara lite stressande.

Kan inte jag få följa med om du bestämmer dig för att åka. :idea:

Åhh jag vill!! Det skulle ju passa Clicken som handen i handsken!

Du får väl ragga sponsorer, Nora!
För jag antar att reskostnaden är det stora hindret för att tävla i körning? Ja, det tar ju lite tid också, förstås, att åka så långt söderut :(
Skulle vara kul att se er alla tävla, även om jag inte har några sådana ambitioner för vår del.
Får väl hålla ögonen öppna för om det blir tävlingar inom räckhåll för att åka och titta en dag!
Lotta

Visst får du det, jag kommer inte att köra med Macho vill inte riskera att han börjar tro att så fort det är musik så ska man springa fort. Men jag tar kanske någon av de andra.
/M

Humm, inte den jag tänkte på i första hand kanske! ;)
Han går hur som hälst bra just nu. Igår tränade vi på övergångar. Han tycker att det är rätt jobbigt att bli kvar på töm när han ska igång i trav. Han har börjat visa lite ovilja till arbete i vissa lägen troligt vis för att han måste ta i lite mera nu. Men med lite övertalning och att han förstår vad man menar så gör an det mesta ganska bra. Hoppas att du kommer märka skillnad när du får hem honom igen.
/M

Haha...ja det bir nog lite för maffig resa men det skulle varit skoj att köra. Hade hästen varit större hade man kallat det sken, nu är det bara en jäkligt snabb ponny när han får tävla inne! Men han är ite riktigt i kondis och träning nu...han har blivit en riktig, lurvig, och småtjock shetlandsponny igen :(

Annars kanske jag kan låna din hon brukar ju vara snabb! Hur är det med henne nu?
/M

Jodå, hon hade nog passat perfekt där nere, bara konditionen varit lite bättre. Sen är hon inte körd sen kraschen i flyinge och en inomhusmaraton kanske inte är vad man vill börja med.tror iofs inte hon hade reagerat, brukar vara rätt cool med sånt. Men som sagt, just nu skulle hon nog inte orka springa mer än ett halvt varv i manegen. Har inte haft möjlighet att ta hit henne och mamma är väl inte så flitig med ridningen :smirk:

OH! Hoppas man e ledig när detta går av stapeln! Har ju hästen jääääättenära Åstorps ridhus så! :D Fast erfarna nog för att ställa upp e vi nokk inte! hehe :eek:

hm att det inte var ditt första handsval :)

kul att han går bra! jo det där med övertalning känner jag igen, han har ofta en bestämd åsikt med vad han vill o inte ..
jag kommer definitift att känna skilland när jag får hem honom -det kliar oerhört i händerna efter att få köra!!

Har du bestämt dig för om du ska åka ner eller inte?

Blir nog inget, har en inkörnings häst som hostar i stallet. Vågar inte lämna gården just nu.
/M

det var ju inte bra. men går det fortfarande bra att jag kommer o hälsar på?

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 569
Senast: Derivata
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka