Gårdshundar o promenader?

D

Dalsland

Jag bor på en gård. Min hund går lös hela tiden. Hon förljer med mej till och från stallet, ut i hagar mm. Dock ej på ridturerna.

Ni andra som har det så, hur ofta går ni ut och promenerar/aktiverar er hund?

Jag går ut och går med min hund en gång varje dag.

Sv: Gårdshundar o promenader?

De hundar vi haft innan jag flyttade från gården har det sällan promenerats med. Aktivering har de fått hela dagarna. De hundarna har haft som jobb att vakta och hålla koll på gården och dess djur. Vår pyrenee höll alltid ett vakande öga även om det såg ut som han sov. I jobbet ingick också regelbunden patrullering av gården. De rundorna gjorde han på egen hand några gånger per dag.

Aktivering såsom lydnad, spår och konster har inte passat de raser vi har haft.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 862
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 935
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 760
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar