Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad tar veterinär för en vanlig gårdbesiktning?
Jag ringde och bokade en besiktning för en häst jag ska köpa och det skulle kosta ca 1500-1600 (lite beroende på hur lång tid det tar).
Jag tycker att det är lite dyrt, men det är kanske normalpris?
+1 på denSedan är dessa pengar en fjärt i kadegatt mot de kostnader vi drabbas av om hästen blir sjuk, bara självrisken brukar ju ligga mellan 2000-2600 kr och sedan i många fall den extra överskjutande delen.
Det va billigt, jag gav 2300Vad tar veterinär för en vanlig gårdbesiktning?
Jag ringde och bokade en besiktning för en häst jag ska köpa och det skulle kosta ca 1500-1600 (lite beroende på hur lång tid det tar).
Ja, men reaktionen som hovslagaren anmärkte på, fanns redan från först dagen. Hästen drog upp bakbenet under sig och ville/kunde inte sträcka ut det så långt bakåt.Den kan ju ha kommit efter besiktningen...
Jag betalade 800 kr för en gårdsbesiktning. Men det hade säkert varit dyrare om det varit i Sthlm-trakten, nu befann sig hästen nästan i Norrland vid besiktningen.Vad tar veterinär för en vanlig gårdbesiktning?
Ja, men reaktionen som hovslagaren anmärkte på, fanns redan från först dagen. Hästen drog upp bakbenet under sig och ville/kunde inte sträcka ut det så långt bakåt.
När jag märkte det, så trodde jag (i min enfald) det berodde på att hästen inte kände mig, va lite osäker och känslig med bakbenen.
En erfaren vet borde ha märkt att något va fel, när hovis gjorde det.
Kiropraktorn är en annan vet. Hen märkte också att något inte stämde när han lyfte bakhovarna Hen såg också att hästen va väldigt sned i bäckenbenet. Vilket nu också är åtgärdat.
Vad tar veterinär för en vanlig gårdbesiktning?
Jag köpte hästen på 'öppet köp" i tre månader.var du själv med vid besiktningen? såna saker du beskriver bör man själv kunna se ganska enkelt om man är det minsta insatt.
Du köpte alltså en häst som redan under besiktningen var så felbelastad och sned och varken du eller veterinären noterade det? Tur att det ordnade sig vad det verkar trots att du köpte hästen och sen fick problem direkt om nu hästen var så pass redan vid besiktning och det inte hände ngt emellan den och köpet eller i dagarna efter köp osv. Din hovslagare kom väl kanske inte samma dag du hade fått hem hästen tänker jag?
ang. pris osv så är det gårdsbesiktning av Distriktveterinärerna så är ju deras priser satta av Jordbruksverket och utkörningsavgift och inställelse pris osv är närmare tusenlappen bara dessa.
Oavsett detta så TS fråga om vad en gårdsbesiktning kostar så enligt TS kvitto var den helt normal i pris. Det är utkörningsavgiften och tiden som läggs på plats som kostar, finns specat exakt i prislista man kan begära ut, inte vad man under den tiden gör i sig när det inte handlar om behandlingar, läkemedel osv.