Gärds lättbana?

Sv: Gärds lättbana?

... ännu en bugg...

Har tyvärr hittat en till:smirk:
Jag vägrade ut mig i hoppningen, efter att ha blivit skallad av pållen så att det var näsblod över hela stället, var mkt konsentrerad efter det...:crazy:
För att komma till saken så står det att jag fick 20 straff i hoppningen, trots att jag inte fullföljde, och att jag i terrängen gick runt felfritt på tiden 00:00, min häst är snabb;) . Det stör kanske ingen men rätt ska va rätt

Nog för jag har sett att din häst är väldigt snabb men 4 sek för banhoppningen, nja där gick nog gränsen;) , hoppas det går bättre nästa gång:)

Har tyvärr hittat en till:smirk:
Jag vägrade ut mig i hoppningen, efter att ha blivit skallad av pållen så att det var näsblod över hela stället, var mkt konsentrerad efter det...:crazy:
För att komma till saken så står det att jag fick 20 straff i hoppningen, trots att jag inte fullföljde, och att jag i terrängen gick runt felfritt på tiden 00:00, min häst är snabb;) . Det stör kanske ingen men rätt ska va rätt

Inte ett dugg förvånad. Det är ju den mänsklige faktorn= händer massor när folk sitter vid datorn som inte fattar :angel:
och ändå är de "experter".

Jag fick´hoppa in och försöka reda ut resultatet. Hade lovat att hjälpa till där eftersom det brukar vara problem. :crazy:

det är tur du är där och fixar resultaten så man kommer därifrån i tid:)

Såg att din dotter måste ha ridit bra i terrängen vad skoj:bump:

hej, tack, då bär det nog av till skåne igen om inget oförutsätt händer.

hej, oj vad bra. jodå jag åkte upp två platser i o m ändringen :)
jag såg att de hade 20 straff på hinder som inte var medräknade i totala straffpoängen.
jag är så nöjd med min kuse, det var vår första lätt klass och tredje start totalt.

det finns ytterligare än mot slutet på banan ( antar att du menar den efter vattenhindret?) när debutanterna hoppar en soffa?? finns det en pallisad med grav framför alldeles in till skogskanten

det är tur du är där och fixar resultaten så man kommer därifrån i tid:)

Såg att din dotter måste ha ridit bra i terrängen vad skoj:bump:

Ja hon var så glad. Han taktade i skritten, galopperade i traven, gick på två spår så hon var jätteledsen efter dressyren. Han "drog" i hoppningen och sen är han såååå fin i terrängen. :love:
Hon red bra där också. :idea:

Tack Weeh:)
o tack Idasagare:D

Tror du gjorde rätt i att inte debutera i Gärds denna gång! Själv är jag inte rädd för stora hinder som står "rakt upp och ner" som man bara kan rida på. Det fanns något sådant hinder, tänker på en låda (bord?) som stod i närheten av vattenhindren....måste varit maxad "åt alla håll"....mycket trevlig att rida på om man "är som jag"!

Som Idasagare skrev i ett tidigare inlägg, tydligen väldigt likt den **-iga från i våras, jag vet inte men det sades så!

Linjer fanns det en hel del, men många av dessa fanns möjlighet till "chicken" eller ny anridning.

Jag är lycklig över att ha ridit genom denna bana som sista tävling för året, stärkte självförtroendet och ökar motivationen att träna hela vintern!

Till er som inte var där så finns bilder på Krister Lindhs hemsida. De flesta visar linje vid första vattnet som börjar med en jordkulle, hus, genom vatten, smalhinder, spets och avslutas med ett upphopp. Fina bilder!:bump:

japp nu tog man 2 steg upp i resultatlistan. min debuterade den lätta och när jag gick terrängbanan tyckte jag den var i det maffigaste laget. men vi gick nolla i terrängen med några få tidsfel( klockan stannade mitt under terrängritten). vi var nolla i banhoppningen men dressyren gick sådär. pga hastigt bilbyte fanns hjälmarna kvar hemma( har aldrig hänt mig innan). fick senare strarttid men hann bara sitta upp och rida bort till dressyrbanan och sen var det dags( de låg före tidsmässigt). först efter halva programmet började den stackars hästen känns mjuk.
men jag är endå helnöjd med debuten. han hoppade super i terrängen och vi var inte långt från plac. bara längtar tills nästa start ( i Vinslöv), då ska ge ge honom en bra uppvärming till dressyren och hoppas på placering.

Hur snabbt tar ni upp era hästar i klasserna? Min är lite äldre men har gått tom 140 H och själv har jag ridit EM-Kval i fälttävlan på ponny. I terrängen är han jättesäker och rädd om sig.

För en som är nyfiken ! Vilken adress har han på sidan ? Hur högt och brett är ett maxat hinder på debutant ???
Cetzy som ridit sin första HUnting och fick mersmak :love:
/Cetzy

Tävlar själv en häst som tidigare har gått 150 hoppning. Hon går på allt i terrängen bara man hinner med och styra. Med henne red jag bara de klasserna man var tvungen för att kvala. dvs 2 deb 3 st lätta. Nu har vi ridit 5 st *iga och nästa år tänker jag gå upp i **. Enda problemet med min häst är att hon är så fruktansvärt stark att man lätt kan missa smal hinder:smirk:

Du får väll känna på hästen hur den känns. Känns det bra ät det ju bara att tuta o köra:banana:

och sen var det dags( de låg före tidsmässigt).
Du vet väl att du får lov att vänta tills den utsatta tiden? Domaren kan inget säga, du har rätt :angel:

säger jag vars dotter blev mycket otrevligt bemött av dressyrdomaren hos Skurupbygden när hon ville ha sina 10 minuter att rida fram på. :crazy:

Jo jag vet att man har rätt att få vänta så att man startar på sin starttid. men nu hade jag redan fått byta starttid för att hinna få dit min hjälm. när jag kom fram till dressyrbanan så var jag lite stressad och lite osäker på min " nya " starttid. men det gick hyfsat endå. jag får skylla mig själv som inte håller reda på mina saker. annars tyckte jag att tävlingar hos Gärds var väldigt bra. åker gärna dit igen( med hjälm). verkar vara en bra bana för mig. kvalade min 4 åring i hoppning där i somras. så nu är det semifinal i helgen. kanske blir det fälttävlan med henne också till våren.

Liknande trådar

Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
538
Senast: CaisaCax
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
579
Senast: Mli
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 038
Senast: shebeen
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar