Gärds lättbana?

Sv: Gärds lättbana?

Ja inte fan vet jag vad hon menar, så virrig som det bimbot alltid är är det ju svårt att fatta :cool:

Vem är virrig nu va? Hahaha....

Och LenaH ska bara vara tyst.

Göte ska tävla 90-klassen. Men jag har faktiskt ridit Lättklass ett flertal gånger på en annan häst. Just det, helt novis är jag faktiskt inte! ;-)

lika virrig igen, det var ju med GÖTE jag menar, ingen annan häst,för det skiter väl jag i PUCKO :devil:

Hur ser den ut? Jag funderar på att debutera en av mina hästar i lätt klass där. Hur brukar vattnet se ut? Är det maxat och en massa gravar?:crazy:

Hemkommen efter bangång. STORA FÖRÄNDRINGAR!!
Några kommer säkert att sätta hjärtat i halsgropen ;)

Lätt klass:
5abc- upphopp/stock/palissad m häck på linje
7 - spets, den store som tidigare varit med i * men är nu lite nergrävd..
8 - grav framför palissad m häck
9 - stockar i studs
10 - trakhener med vatten
11 abc- vatten stock, nerhopp , stock

*:
många linjer, dock snällt med enskilda hinder så att volt är ok :angel:
jmfrt med ** i våras så är denna inte så långt ifrån

Man kan väl säga att Gärds "enkla banor" nu är ett minne blott..nu är de mer som de ska
tur att det inte är kuperat ;)

Väl hemkommen, skön hemresa!!!!!!!!

Jag satte hjärtat i halsgropen, riktigt rejäl *-ig bana, men hann aldrig fundera så mycket, det var bara att rida så gott det gick....

Lycklig tjej med frisk häst som nu längtar till våren!

Tackar Gärds för trevlig tävling!:bump:

Väl hemkommen, skön hemresa!!!!!!!!

Jag satte hjärtat i halsgropen, riktigt rejäl *-ig bana, men hann aldrig fundera så mycket, det var bara att rida så gott det gick....

Lycklig tjej med frisk häst som nu längtar till våren!

Tackar Gärds för trevlig tävling!:bump:

Grattis till placeringen! :bow:

och Grattis till Fälttävlansnisse som vann och blev placerad + att hon vann DM. :bow:

min häst gjorde sin debut i lätt klass och hoppade snällt alla hinder. jag har anmält till vinslöv men det verkar råda delade meningar om hur pass lätt/svår lätt klass banan är där. ni som såg/red gärds lätt klass bana i går, hur pass mycket värre blir det i vinslöv?

(ang resultatet som finns ute på webben så verkar det gynna hemmaryttarna :cool: 12:e & 13:e placerade i min klass har båda 20 hinderfel i terrängen som inte påförts totala straffpoängen)

Kom hem från Gärds igår kväll och är några erfarenheter rikare t.ex vattnet var varmt, skulle man råka bada luktade man sump, mitt spö flyter INTE, att skulle man av en olyckshändelse ramla av i vattnet så är man grymt taggad till Mantorps CNC*-bana den 30-1 :angel:

Nej allvarligt så här gick det:

Dressyren: MYCKET spänd och stark både pga att han är den han är och att jag var skitnervös :cry:

Hoppningen: börjarde bra men han balla ur totalt mot slutet och var SÅ stark så han drog med sig TRE :crazy: hinder

Terrängen: Gick som en klocka förutom en miss av mig med mesridning fram till vattnet då han var mycket vinglig och snubbla över stocken till vattnet och vips så fick jag ett dopp.

Jag är förövrigt inte avskräck utan rider enstjärningt i Mantorp ändå.:d

jag har inte sett alla hinder men vinslövs bana har ( om inga ändringar gjort) bara en enda svår linje. Inte speciellt maxande hinder och ganska kort bana. så jag skulle nog såga att gärd bana är svårare

Jag hade en mkt bra tävling i gärds och tyckte deras nya bana var mkt roligare än den gamla. Det krävdes lite ridning och det var mer hinder fel och mer tidsfel än vad det brukade fast banan var snällt mätt ( jag fick den till 50 meter kortare)

häst 1 gjorde en skaplig dressyr domaren tyckte dock att det var en mkt bra ritt slutade på 70% jag tippade 67. 0:ade hoppning och hade sen 10 straff för tid. Hon blir så fruktansvärt stark så man måste börja bromsa så långt innan för att se till att hinna styra på hinderna:smirk: :D

Häst 2 gjorde en mkt bra dressyr ( tom jag var nöjd:angel: ) 75.4%:love: hoppade en säker 0:a i hoppningen och gick sedan som en klocka i terrängen. Kom i mål utan både hinderfel och tidsfel. Nästan så man snart kan kalla henne för fälttävlans häst:)

vann med häst 2 och kom 4a med häst 1 så min helg var helt okey:banana:

(ang resultatet som finns ute på webben så verkar det gynna hemmaryttarna :cool: 12:e & 13:e placerade i min klass har båda 20 hinderfel i terrängen som inte påförts totala straffpoängen)

F-n.. Faktum är att det är ännu en bugg i det fina programmet. Jag hittade några igår men missade de du påpekade...:crazy:

min häst gjorde sin debut i lätt klass och hoppade snällt alla hinder. jag har anmält till vinslöv men det verkar råda delade meningar om hur pass lätt/svår lätt klass banan är där. ni som såg/red gärds lätt klass bana i går, hur pass mycket värre blir det i vinslöv?

Vinslöv är nog enklare och det tycker banbyggaren också (förövrigt samma).

Svårigheterna i Vinslöv:
- linje med 3 hinder (enklare än 5abc i Gärds)
- palissad med grav framför ungefär som i Gärds
- trappa i upphopp (finns inte i Gärds)
- coffin (finns inte i Gärds)

Pinsamt .. :eek:
men observera att vi numera är VRF:are så det var fel ekipage som fick fördel.. :idea:
Tillrättat..
Har mailat företaget så får vi se vad de säger. (Du såg anske att det stod stop men det var inte med räknat.)
Fick du bättre resultat nu?

Liknande trådar

Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
538
Senast: CaisaCax
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
579
Senast: Mli
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 038
Senast: shebeen
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar