Nera

Trådstartare
Usch vad svårt det är att hitta SNYGGA gardiner som passar...
Så nu får hela buke hjälpa mej. Släng in bilder på snygga gardiner. Skippa svarta för de är lätta att hitta fina :angel:
Gärna med härliga färger som bryter då vi har mycket vitt, svart, grått, brunt osv.
Ni får gäääärna leta lite kuddar, krukor och lite inredningssaker som matchar...

Buke ÄR bäst!

Sv: Gardiner?

Haha, jag tycker ju med det är fin fint med vitt, svart, grått osv... TROR jag ska ha dubbelpanel med natur/beige och vit i sovrummet där väggarna är brun aktiga typ cappucino..

Men i v-rummet är det vita vägga med grå fondvägg och alla möbler är svarta... :crazy: Känns som att det behövs lite färg...:angel:
Köket är grått, kanske behövs liten färgklick där med...
Jesus, kunde vi inte valt lite färg på väggarna när vi målade så hade jag kunnat ta alla mina svarta, vita, beiga, gråa och bruna gardiner!:p

Men kan du inte "bara" ha kuddar, ljus och kanske nån matta, blomkruka eller andra "tillbehör" i kulörer?
Är gardinerna fina så varför inte använda?

Jag vill ju gärna ha gardiner i färg också, tycker inte att kuddar osv gör hela grejjen. Visst kanske i v-rummet om man hittar många saker i en fin färg men det är svårt att hitta "detaljer" till exempelvis köket.

Har du kollat Åhlens, de brukar ha mycket fint i gardinväg?! Och dessutom metervara som matchar, om man skall göra nåt mera.

Hemtex och åhléns har fina grejer i regel... snygga kuddar (och ibland gardiner) hittar man ju även i alla möbelkedjor... Mio, EM, Ikea, Svenska Hem osv....

Även jag är tråkig då jag kör på vita panel-gardiner, eftersom det är så vackert!!
Har man vackra fönster så tycker jag att man kan vara utan gardiner dessutom, och smycka fönstret på andra sätt, så som ljusstakar, lyktor, lampor, konstverk etc.

Förlåt, inte mycket till hjälp här inte :D

+ang:
Jag har inte hunnit kika på Åhlens än, har mest tittat på nätet på typ ellos, jotex, halens osv

Hmm, om jag säger såhär... Om jag ska ha kuddar ska de vara färdigsydda... Tyg i metervara skulle liksom aldrig kunna bli ett kuddfodral i mina händer... :angel::p

Jo jag tycker ju också att det är snygt med enkelhet men samtidigt så känns det lite kalt och tråkigt utan att ha lite färgade gardiner...

Jag har vinröda gardiner, i tunnare linnematerial (köpt på jotex för flera år sen). Väggarna är vita och de flesta möbler mörka. Har en pläd i ungefär samma färg som gardinera som ligger i soffan.

I köket är väggarna också vita men där har jag tunna vita gardiner. Köksbord i antikfärg och köksbänken är mörk. Köket är litet så jag ville ha in så mkt ljus som möjligt.

Alla gardiner är "vanliga" dvs inte panelgardiner. Tycker ofta det blir lite stelt och tråkigt med panelgardiner.

Rött tycker jag är himla snyggt ihop med vitt, grått och svart. Kanske något för köket i alla fall?

Jag har hoppat gardiner i vardagsrummet eftersom jag inte hittat några fina. Har blåa tapeter (hyreslägenhet) som jag hatar och blir lite ionspirerad av det. :p

Kan man ha typ vinröda gardiner i två rum? Tycker också att det är snyggt och hade gärna haft det ihop med kanske en vit eller svart dubbelpanel. Eller kan typ olivgrönt funka till grått/silver i köket?

Jag gillar också att ta in en färg i just vardagsrummet. Vi har just nu petrol-färgade gardiner, från IKEA. Rummet är i övrigt gråmönstrade tapeter och svarta möbler. Har haft ett sug efter just petrolfärgat i ett halvår, både vad gäller kläder och inredning, så de känns helt klockrena. Lätta och luftiga men ändå en färgklick.

Gardinen heter Sarita, blå-grön: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00111201

69 kr för två längder. Som fått. :)

Edit: såg faktiskt några snygga petrolfärgade gardiner på Indiska i våras, just när jag köpt dessa. Jättesnygga. Snopet. Men tröstar mig med att de säkert var dyra. (försöker trösta mig iaf)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hej Buke! Jag ska klä upp mig, vilket inte hör till vanligheterna. Jag har ett par svarta kostymbyxor i vidare passform och ett par...
Svar
4
· Visningar
1 103
Senast: xfie
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 319
Kläder & Bli fin Jag vill hemskt gärna byta ut min gamla slitna ryggsäck till något lite snyggare :angel:. Men att hitta en väska som passar in på mina...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: hagel
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 781
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30