Gårdagens pass, vad säger ni??

H

Havregryn

*nervös*

Strålade efter passet hästen och jag hade igår, fick en känsla jag inte haft på länge.

väldigt läänge sen jag red för en dressyrtränare nu, la på dressyrsadeln och gav gärnet. Hästen lite oriden och jag otränad *hmpf*.Ska börja för nya dressyrtränaren nästa vecka, så måste kämpa lite så vi inte är så kassa så hjälp mig på traven nu =P

Vill höra vad ni säger? Bra och dåliga saker. Vissa här vet verkligen vad dom snacka om så låt höra.

Kan redan nu säga om min svaga sits, har suttit i hoppsadel och härjat för länge och har svårt att sitta rak i ryggen och titta upp.. etc.. Har iofs alltid haft problem med blicken och ryggen.

Nå väl, lägger upp bilder nu, ska fin slipa och ha mig och lägga upp bilder sen senare och se om ni ser någon förbättring.

Vill gärna ha tips ang. hästens arbete och hur allt kan bli bättre.

men nå väl, vad säger ni??

4435770.jpg

Alla bilderna hittar ni här:
www.pixbox.se/alb153182

/Nevösa M

Sv: Gårdagens pass, vad säger ni??

Vilken fin häst! Något jag reagerar över är att den är lite sänkt i ryggen bakom sadeln. Det visar att den inte riktigt kommer under sig. Kan du fixa till det tror jag att du kommer att känna gångarterna förbättras avsevärt. Träna på bara!:)

Du har ju redan sagt det själv så jag har inte så mkt mer att tillägga... :) Sitsen kan bli bättre om du sträcker på dig eller sitt mer på ditt främre sittben så löser det sig automatiskt. Då behöver du inte tänka på att sträcka på dig för då kommer det av sig själv...:idea:

Det kunde varit mkt sämre så var inte så negativ!

Lycka till!

tack så mkt.

du menar ungefär mer skjut på bakifrån. käne att han inte riktigt var med men var villigt att försöka. vi har inte riktigt kommigt i¨gång på allvar denna sommar men hoppas att allt nu kommer flyta på.

tack =P

känner som att jag skulle få mer aktivitet av hästen om min sits kom på plats så hjälperna blev rätt. ska tänka på sitbenet..

tack

Jättefin häst, ser lätt och fin ut! Men varför har du klätt ut honom som en kon... :p

Gillar ditt shabrak och benlindorna :bump: Skitsnyggt!
Håller med ovanstående, upp med blicken bara! Passa så du inte tippar innåt i hörnen :) .

Var noga med att alltid rida bakifrån, många halvhalter och övergångar så att du känner "gummibandet" mellan bakbenen och hästens mun. Gör det lätt för honom att komma upp med ryggen genom att rida lätt tills det fungerar bra och se till att sadeln verkligen passar.

Vill bara säga att schabraket och lindorna var jätte läckra! (var får man tag på hästsaker i den "apelsinfärgen"?)

jag tittar gärna ner.. har lite svårt att koncentrera mig när jag kollar upp.. men måste få bort de helt enkelt..

tackar..

tack så mkt, vad glad jag blir.

som en kon, hmm.. han passar ju i den färgen =P hihi.. han måste ju synas lite ju =P min dröm är att när vi är redo för tävling i dressyr (vilket lär ta ett tag till) så kommer vi att tävla i orange =)

hihi tackar =P dom lysre upp =P

tack ska tänka på hörnen, och blicken dårå.. =P

tack ska tänka på de och öva. de är jag som brister i min stryka som ryttare, att orka leverera hjälperna till honom, men med rätt träning och inställning ska de gå.. de måste de..
'
tack

hihi.. tack.. tror att shabraket är från globus, men har nog utgått för stortimentet. lindorna är av akryl och köpta på nätet, privat men dock om jag inte minns rätt är de från hallebo. vet att de kommer från hansbo i alla fall, men vet ej om de finns mer där..

Jag tycker det ser bra ut i det att det strålar harmoni från hästen, som ser nöjd positiv och glad ut. Den går fram väldigt villigt på samtliga bilder vad jag kan se, så framåtbjudningen har du som en riktigt trevlig grund att stå på.

Jag skulle vilja se en rundare form, där hästen kommer till ro lite mera. nu är det stillbilder jag tittar på, men jag tycker att det ser ut som hästen rinner på ganska mycket, och inte riktigt kommer igenom rörelserna, dvs den skulle behöva lite mer takt och tramp igenom själva rörelserna.

trevlig häst verkligen!

tack. vad glad jag blir.

du har rätt, han springer lätt i väg och jag är inte stark nog att få tillbaka honom. och han är inte riktigt stak att jobba aktivt ett helt pass. vi kör mkt intervaller nu och hoppas att han blir stark nog snart att jobba aktivare.

tror att med tränarens hjälp kan de bli bra, så man inte sj'lv sitter och harvar för mkt själv.

tack, jag är väldigt mkt för innertygeln, tyvärr. ska jobba för de.. =)

Liknande trådar

Ridning Vill bolla med er också, så som jag gjort med tränare och stallkamrater etc. Försöker dra en recap av vårt år så att ni kan försöka se...
2
Svar
25
· Visningar
6 524
Senast: Heulwen
·
Träning Hej! Jag har nyligen fått hem en stor 7 årig d-ponny (blandning varmblod/isis). Dels är han väldigt otränad och är nästintill omusklad...
Svar
15
· Visningar
2 348
Senast: hovtassfot
·
Ridning Har sett att det finns många andra trådar om igångsättning efter skada/vila, men känner ändå att jag inte riktigt blir klok på hur jag...
Svar
2
· Visningar
1 202
Senast: Rubinen
·
Utrustning Har haft hästen i ganska precis 4 år och haft problem med sadlar sen dess. Fick med en westernsadel som verkar ligga bra i alla lägen...
Svar
2
· Visningar
961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar