Går på utställning utan hund

P

pralin

Hade tänkt gå på utställning för att få en närmare titt på de raser jag väljer mellan och även kanske hitta en ny favorit.

Men vart hittar man utställningar att gå på? Går alla raser på alla utställningar, eller har rasklubbarna egna utställningar? Kostar det något att gå på utställning utan hund?

Sv: Går på utställning utan hund

Alla raser startar på utställningar arrangerade av skk. Inträde kostar, när man inte ställer ut själv. Hur mycket varierar men mellan 20 & 50 :- skulle jag tro är en rimlig gissning.

Hej P!

Om du går in på SKK:s hemsida (välj verksamhet och sen kalendarium) så kan du kolla utställningar. Den närmsta är nog lilla stockholm (Älvsjö mässan) 15-16 april.
Dit ska jag på söndagen då det är schnauzer :love: . Vi ska antagligen inte ställa ut själva.

/Elisabeth

Just nu verkar det krylla av inofficiella utställningar också. Även där kan man få se många raser, även om det oftast inte är så många av varje ras. Dock brukar det vara mycket valpar :) och det är ju trevligt!

Har sett på SKKs sida, men vart hittar man mindre utställningar? Har kollat på rasklubbarnas sidor men hittar inget där.

Kika i eventuella annonstidningar, uppe hos oss annonseras de inofficiella där. I gästböcker på lokala kennel- och brukshundsklubbar brukar det också dyka upp utställningsannonser.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
987
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 536
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar