Går mot strömmen; Vaccinera efter träning?

Nominous

Trådstartare
Jag funderar alltså om det går att vaccinera hästen efter träning? Jag tränar nämligen ihop med veterinären som brukar vaccinera honom och tänkte kolla om man möjligtvis kan vaccinera efter träningen nu när det är dags. Eller kan de gå galet? Att man inte ska anstränga dem efter vaccinering vet jag, men hur är det om man ansträngt dem innan?

Ska självklart prata med henne vad hon tycker, men träffar inte henne förrän på torsdag när nästa träning är. Så då tänkte jag stilla min undran lite här. :) Har faktiskt aldrig ens reflekterat över att vaccinera efter träning och om det ens är möjligt/rekommenderat. Man hör ju bara talas om att inte anstränga dem EFTER vaccin getts.
Om det gör nån skillnad så rids inte hästen dyngsvettig och dödstrött, utan är en normalhård ansträngande hoppträning.

Har googlat lite å hittar inget nyttigt. Bara som sagt om ansträngning efter vaccinering.

Sv: Går mot strömmen; Vaccinera efter träning?

Skickade ett mail till veterinären och enligt henne gick det bra. Så då kan det väl inte vara några konstigheter??

Jag har gjort så utan problem. Vaccinerade efter en hoppträning (hemmavet är 5 min från ridhuset, så när jag skrittat av, lastat hästen osv svängde vi bara förbi hemmavet som vacc i släpet. Nemas problemas)

Och alex;
Det låter bra. Känns bara dumt att köra 10 mil t.o.r. för att vaccinera när jag ändå kör den svängen varje vecka för att träna. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka