E
eiwo
Hoppas få lite råd och tips på vad jag ska göra, jag ger snart upp... Min häst blev kastrerad sent, han var sju år och tror ibland att han fortfarande är hingst. Det brukar inte vara någon fara, han steppar lite och "brummar" ibland. Men nu har det blivit major problem Grannen har släppt sitt sto och hennes hingstföl i en hage som går precis vid vägen till vårat stall, man måste alltså rida förbi där för att komma någonstans. Problemet är att min häst blir helt tokig Han ska till varje pris in till den lille och slåss, och den lille gör ju inte saken bättre genom att hänga på staketet och "retas". Jag försöker rida förbi, men i går gick det inte så bra... Min häst började steppa och försöka ta sej till staketet, lillhingsten var ju på direkt och skulle kaxa. Jag blev sur och smällde till min häst med spöet på rumpan för att få honom att gå framåt, jag ville inte att han skulle ta sej in till hagen till lillhingsten. Slutade med att vi blev stående i en halvtimme...
Så, hur sjutton ska jag få förbi honom? Att leda går bättre, men jag vill ju kunna rida förbi...
Så, hur sjutton ska jag få förbi honom? Att leda går bättre, men jag vill ju kunna rida förbi...