Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha oja! Jag försöker se mig i spegeln så jag inte bara har underställsbyxor på mig. Eller hö i håret. Ungefär så mycket bryr jag mig om hur jag ser ut på Ica
När jag jobbade i butik kom det ofta in en gubbe som jobbade i skogen. Han luktade alltid diesel och sågspån. Jag tycker ändå det är lite charmigt men luktar man "allergener", typ kobonde så kanske man kan tänka till. Jag tycker ryttare är relativt luktfria, så det skulle jag inte reagera på. Likaså arbetare i skitiga varselkläder, dom ska ju bara handla?Titta dig omkring på stan en helt vanlig dag. Jag har sett folk gå i långkalsonger gående i cowboyboots, jag har sett gråhårig tant i hudfärgad BH och jeans på stan. Om man går till affären i mjukisbyxor, idag 2019 känns som en märklig fråga. Jag har nog själv inget i min garderob jag inte skulle kunna visa mig för folk i, och jag klär inte upp mig för att gå till affären.
Tycker du verkligen att mjukisbyxor är en fråga ens idag?
Däremot blir jag irriterad av att se folk gå med skitiga typ varselkläder som kan stå upp själva, i mataffären, eller folk med ridkläder direkt från stallet, eller grisbonden i blåstället som bara är inne och köper några dosor med snus att ha medan han kör tanken på gärdet bredvid köpcentrumet. Där kan man diskutera borden eller inte.
Ja det är det verkligen. Om man ändå bara är hemma, ska man verkligen lägga energi på att sminka sig bara för att gå och handla?Ja det var lite stört . Jag har lärt mig på senare tid att gå ut osminkad. Helt stört befriande faktiskt.
jag har det exakt så, lösdrift hemma.. ibland råkar man fodra i fel kläder
Förut när jag brukade åka och fodra på lösdriften före jobbet upptäckte jag en gång när jag satt på ett möte att jag hade ett skitlångt halmstrå i håret försökte lite diskret dra bort det och gömma under bordet men såg i ögonvrån att min kollega hade svårt att hålla sig för skratt.
KL
Jag har inga mysbyxor men går jämt omkring med leggings hemma och japp jag åker utan att blinka och handlar i det skulle åka i mjukisbyxor också om jag skulle ha det
Haha men det är ju helt stört! Och fantastiskt kul .För ett par år sen glömde jag ta på örhängen när jag gick till jobbet! Jag fick springa ut på lunchen till närmaste ställe som var Designtorget, köpte ett par designerörhängen som var skitfula och som jag aldrig använt efter den dagen.
Har aldrig reflekterat över om det är vanligare med mysbrallor i småstäder? Bor visserligen i en småstad själv men tittar nog inte så noga om det inte är något som verkligen sticker ut från mängden.Jag hade aldrig reflekterat förrän jag var och hälsade på pappa på sjukhus i min hemstad för ett par år sen. Andra besökare på sjukhuset gick i mjukisbyxor! Jaha, nu är jag i småstan tänkte jag
Jag sminkade mig på gymnasiet men när jag sedan tog studenten så blev helt tvärtemot och nu sminkar jag mig aldrig Det tar tiiiid, tid som man kan spendera i sängenJa det var lite stört . Jag har lärt mig på senare tid att gå ut osminkad. Helt stört befriande faktiskt.
Jag ser det som en hygienfråga. Jag handlar min mat där också. Det har hänt att jag lagt tillbaka varor och gått ut om jag ser någon snuskis gå och klämma på tomaterna typ .När jag jobbade i butik kom det ofta in en gubbe som jobbade i skogen. Han luktade alltid diesel och sågspån. Jag tycker ändå det är lite charmigt men luktar man "allergener", typ kobonde så kanske man kan tänka till. Jag tycker ryttare är relativt luktfria, så det skulle jag inte reagera på. Likaså arbetare i skitiga varselkläder, dom ska ju bara handla?
Men smutsiga byxor behöver ju inte betyda smutsiga händer? Men det är okej att tycka olika, jag skulle inte handla lösviktsgodis efter att ha jobbat i butik. Där är folk gärna med fingrarna och snoriga barn osv. Och godis tvättar man ju inte innan man äterJag ser det som en hygienfråga. Jag handlar min mat där också. Det har hänt att jag lagt tillbaka varor och gått ut om jag ser någon snuskis gå och klämma på tomaterna typ .
Nej, inte vet jag, blev bara full i skratt över min spontana tanke.Har aldrig reflekterat över om det är vanligare med mysbrallor i småstäder? Bor visserligen i en småstad själv men tittar nog inte så noga om det inte är något som verkligen sticker ut från mängden.
Du påminner mig om att man inte ska jobba med det man älskar ... om man inte vill tappa lusten för detMen smutsiga byxor behöver ju inte betyda smutsiga händer? Men det är okej att tycka olika, jag skulle inte handla lösviktsgodis efter att ha jobbat i butik. Där är folk gärna med fingrarna och snoriga barn osv. Och godis tvättar man ju inte innan man äter
Har aldrig reflekterat över om det är vanligare med mysbrallor i småstäder? Bor visserligen i en småstad själv men tittar nog inte så noga om det inte är något som verkligen sticker ut från mängden.
Internt tips: godiset högts upp når i alla fall inte dom snoriga barnen...Du påminner mig om att man inte ska jobba med det man älskar ... om man inte vill tappa lusten för det