Gapar och lägger huvudet

S

Something2be

:cool: Min häst gapar när han rids, även med snok försöker han. Sen lägger han huvudet på sned när han rids i ordentlig form, så det är inget som sker vid skritt på lång tygel. Och nej, det är inte för att fly en hård hand heller! Vi är flera som försökt komma underfund med detta beteende... Vet ni vad det beror på och vad man kan göra åt det?

Sv: Gapar och lägger huvudet

Min häst la huvudet på sne förut, jag tog ut en kiropraktor och det visade sig att det satt fast lite i nacken. Kiropraktorn knäckte lite här och var och nu går hon rakt med huvudet.

ja, han kan ju ha en vass tand som irriterar mot bettet så att det gör ont... Eller det kanske bara är så lätt att han inte trivs med bettet?

Min pålle gjorde likadant...Han hade vassa kanter på tänderna :(

Min betedde sig likadant pga ilningar i tänderna av metallbettet, pga framträdande tandhalsar... och det i sin tur gav en låsning i nacken...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 828
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 866
Senast: inverterad
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat