Gångartstrassel eller ont?

Sv: Gångartstrassel eller ont?

Därför att en seriös kiropraktor, ET eller vad du vill tar inte i hästen i detta läge. Först veterinär och där efter alternativ vård.

Därför att en seriös kiropraktor, ET eller vad du vill tar inte i hästen i detta läge. Först veterinär och där efter alternativ vård.

Precis. Tack!

Dessutom- djurkommunikatör? Så hästen kan berätta själv? Humbug och dumheter, ursäkta mig.

Men vadå, kan inte du prata med hästar? :eek::angel:

Min har berättat att hon i sitt tidigare liv bodde granne med Carl Bildt och att hon skulle vilja ha ett fint pannband på sitt träns, gärna med lite fina stenar i guld och vitt.

Och min har berättat att han tycker att stubbar är läskiga eftersom han blev skrämd av en stubbe som liten, att pepparkakor är det godaste som finns och att han tycker att det är jobbigt att jobba dressyr eftersom ena bak är lite svagare än det andra...
Dessutom tycker han att han passar bäst i blått och brunt, han vill gärna ha fler snygga schabrak och han älskar bling bling på pannbandet eftersom det framhäver hans vackra ögon!
Och så älskar han sin matte, förstås. Det brukar han säga. :D

Jag tycker att det är synd att ni inte tar det seriöst. Tycker att det är ett bra sätt att komma sin häst närmare och att förstå den :)

Jag har ganska stor personlig erfarenhet av olika sorters kommunikatörer och healare och dyligt. Kan säga att det har varit ett enda stort flumm utan någon som helst grund. De få saker som stämt överens med verkligheten har varit såna saker som vilken van hästmänniska som helst kan se bara genom kroppsspråket, resten har inte stämt för fem öre.

Den dagen jag stöter på någon som verkligen kan berätta något som faktiskt stämmer, den dagen kommer jag tro på det.

Vi har faktiskt haft ut en tjej till vårt förra sto. Mycket där stämde. Hon sa även saker om en annan häst som också stände helt 100.

Hon var riktigt bra, så henne tror jag på ..

Men i detta fall så kanske veterinären är det första innan man tar ut en som kan "prata med hästar"...

vad tråkigt att du bara har vart med om "oseriösa" kommunikatörer, men jag hoppas att du blir övertygad nån dag :)

absolut ska man tillkalla veterinär om man anser det, men menar att detta kan vara ett bra komplement :) har man fastnat så är det ett alternativ som jag tycker är värt att prova.

Jag förstår att det kan vara både trevligt och roligt, och något man kanske vill prova. Det är verkligen upp till var och en! :)

Däremot blir jag upprörd när man går in i en tråd där det är uppenbart att om någon skall tillkallas är det en veterinär, för att göra en riktig utredning på hästen, och så tipsar man om en djurkommunikatör??
Snälla, gör inte så, det är bara dumt och kan orsaka hästar runt om i landet onödigt lidande då en hästpratare tillkallas istället för veterinär "för det läste ägaren på internet".

Det är som om jag skulle råda dig till att stoppa två vitlöksklyftor i öronen och sen gurgla saltvatten, istället för att gå till läkare- och sen visar det sig att du har cancer?....

Men nu var det ju så att Koriander ville ha förslag på andra metoder än veterinär, så som jag förstår det så har ju haft kontakt med veterinär. Jag skrev aldrig att hon skulle skippa veterinär helt, utan jag tyckte att det räckte med att alla andra skrev att hon skulle kontakta veterinär. Jag gav bara på förslag vad hon kunde göra utöver det, då det var det hon frågade efter...
Det verkade ju som om hon inte kommer så mycket längre, och att hon har fastnat i problemet, och då ville jag bara tipsa om det...

Sen förstår jag att folk är skeptiska mot det, men jag tycker man kan ge det en chans, det skadar ju inte att prova. Oftast är djuren klokare än vad vi tror. Alla gör som dom vill med sina djur, och jag påstår inte att det jag gör är rätt och att det andra gör är fel. Alla tycker vi olika, och jag tycker att det ska respekteras. Sen får man gärna komma med sin åsikt, men man kan göra det på ett snyggt sätt :)

Ja visst hade Koriander haft konstakt med veterinär, MEN en häst kan inte anses färdigbehandlad om problemen kvarstår. Då får man söka på nytt, då det är något man missat.

Visst är det bra med alternativvård, om det passar i detta fall bör ju veterinären vara kapabel att avgöra om denne anser att de inte går att finna nuvarande problem. Men för det krävs att veterinär säger/skriver det.

ET/kiropraktor/osteopat eller liknande ska/får om de är seriösa inte behandla en sådan häst förrän de fått klartecken och speciellt inte om de sedan tidigare har stått under veterinär vårdgivare.

Om jag vill prata med min häst, så pratar jag själv med den. Inte behöver jag ha en person som översätter. Detta kan vem som helst med lite eget öga och som har lärt känna sin häst också göra.

Jag tycker att det är synd att ni inte tar det seriöst. Tycker att det är ett bra sätt att komma sin häst närmare och att förstå den :)

Det är snarare ett sätt att bli av med pengar. Jag håller det öppet att det kan finnas djurkommunikatörer, jag kan i varje fall inte bevisa att det inte existerar, däremot verkar de flesta jag hört närmre om vara bluff och båg. Hästar som säger att de är avundsjuka på transporten, pratar om mattes jobb och andra saker som knappast ligger inom vad de kan föreställa sig.

Lobelia: Där tycker vi olika :) jag tror att hästar visst kan ha synpunkter om transporten, mattes jobb osv. Tror dom är mer medvetna om vad som sker än vad vi tror och att de påverkas och känner mer än vad vi tror också :) Djur kan vara olika kloka och bry sig om olika saker , även inom samma djurras. Jag tror att många tyvärr underskattar sina djur och ser dom mer som djur än som inivider med tankar och känslor. Man får tycka och tro vad man vill, och tur är väl det :)

Menar du att folk som inte tror att hästar är så värst slängda i att diskutera datorproblem på jobb eller hur en bra chef ska vara anser att hästar inte är individer med tankar och känslor?

Fast du har rätt jag ser hästar som djur, inte som människor, men nog är de individer allt, det vet de flesta som har ett sto :).

nej det menar jag inte :) men de flesta kasnke inte tänker på att hästar kasnke är lika medvetna som vi, förstå mig rätt, jag tror ju på att djur har koll på det mesta i vardagen, medans andra kankse tror "lite mindre" om djurstankesätt. tex att det inte sträcker sig längre än till vad dom äter och favorithästen i hagen. Förstår du? :)Vill inte att du ska missförstå mig och tro att jag ser ner på alla djurägare och tror att ingen tar sina djur seriöst , för så är det inte =)

jag ser inte mina djur som människor, det jag mer mena är att jag ser dom inte "bara" som djur :)

Nu är du mest fånig, varför skulle någon här tro att hästar är mindre medvetna än vi människor. De flesta vet att hästar (och djur) är extremt medvetna om omvärlden, och bra mycket bättre på att läsa exempelvis kroppsspråk. Du får nog gå till icke hästmänniskor för att hitta folk som tror att hästar inte har koll.

Det får du tycka om du vill :) men du skrev ju själv att du tyckte att det flesta kommunikatörer verkade vara bluff och båg eftersom dom fick fram att hästen skulle ha åsikter om transport, jobb osv. Förstod jag dig fel där? Jag tror ju att hästar kan ha åsikter om det, men du gör inte det? Så förstod jag det som , och då försökte jag förklara att alla kanske inte tänker att hästar kanske tänker på det =)

jag tycker att det är tråkigt att attityden ska vara så negativ, det är väl bara att respektera att vi tycker olika :)

Ja vi har uppenbarligen olika åsikter, men kan du inte låta det stanna vid det och inte tala om vad jag tycker? När sa jag exempelvis att djur är själlösa typer utan känslor som inte uppfattar omvärlden eller att jag menar att hästar inte kan ha åsikter om transporter ( vilken planet bor man på om man inte hört talas om hästar som kraftigt misstycker att gå upp på sådana?).

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 280
Senast: valley
·
Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror...
2
Svar
20
· Visningar
5 296
Senast: Freazer
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 397
Senast: mackan
·
Dressyr Är nybakad dressyrhäst ägare och i min box står nu en herre på 170+, en riktig gentleman som älskar att arbeta och trivs bra med det vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 560
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar