Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi motionerar ungefär 4-6 dagar i veckan nu under tävlingssäsongen, tränar oftast dressyr en dag i veckan, eventuellt tävling på helgen, sen rider vi mest ut, varierar mellan lättare jogging o busridning Nåt lättare pass longering/tömkörning ibland. Dagen efter träning/tävling blir det ofta en skritt-tur alternativt lite jogging.
Rider oftast men inte alltid runt en timme eller mer, skrittar helst fram en kvart minst innan vi gör nåt mer så det är ju inte aktiv ridning full fart i en hel timme.
Vintertid tar vi det lite lugnare (försöker i alla fall, inte alltid det uppskattas av hästen...), både i intensitet i passen och antalet pass/vecka.
Om jag hittar någon ryttare som är sugen så hoppar han gärna men inte jag för det är jag för mesig för, så annars blir det mest dressyr/markarbete, vi tävlar dressyr upp till LA:3/LA:4.
Här är vi, jag är 23 år o gubben 22.
Min käre vän är 25 år. En mycket klok farbror som har en massa energi och måste ridas 3-4 gånger i veckan för att inte gå i taket Han älskar att dressyra i paddocken!
Visst märker man väl av lite stelhet i början av passen, men det försvinner rätt fort.