Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men Solöga måste kommit i repris då, för jag har den i någon av mina tidningar, minns den iaf. Jag är född -85, så jag tycker ju inte det var så längesen
Jag köpte ju tom en Tuva-fjording, så jag har varit i Tuva-stallet
Jag fullkomligt älskade en serie som hette "För alltid fri". Den handlade om en mustang som fångades in, blev vän med en flicka som sedan släppte honom fri, hästen störtade utför ett stup och dog. Jag stortjöt varenda gång jag läste den, men ändå var jag tvungen att läsa om den hur många gånger som helst. Den gick i repris några gånger också.
Serien om Gandalf Grå var också en favorit. Och så Mulle så klart. Jag är mycket nöjd över att mina barn numera är så stora så att vi har Min Häst i huset igen, så att jag får läsa Mulle!
den om din häst kommer jag ihåg!
en favorit som jag inte kommer ihåg vad den heter var om en mustang som var dålig och blev omhändertagen av en flicka, när stoet var bra igen så rymde hon men kom tillbaka ett år senare för att föla eftersom det var höst och fölet inte skulle klara sig i det vilda.
och så mulle, och tuva serien
Min favorit är såklart den hon skrev om mina hästar! Handlade om mitt fjordsto Katinka som fick tvillingföl, om nu någon minns den? Gick i repris ett par gånger också.
Sen är Mulle också en favorit förstås!
Åh den om en pojke och hans vita ponny silver som är gammal och sen händer något med en drake i ett kärr och sen föds det ett föl som gnäggar åt pojken, så är det silver som blivit pånyttfödd. SÅ himla bra! Grinar nästan att tänka på det...haha
´*kl*
Min modiga ponny Lejonhjärta
Ja tuvagänget! Har köpt "böckerna om dom, sitter och läser dom ett par gånger om året
Även den mer engelskinspererade (tror jag iaf..) serien Freddy på firefootfarm, hette den så? Tyvärr började jag bli för gammal så slutade väl läsa min häst i ungefär den vevan, men den serien har jag tänkt på många gånger.
´
Var det den som fick skador i en brand i stallet? Men som sen återkom, men med ärr?
Å, det finns så många... Gråben korsningen mellan ardenner och fullblod. Flickan älskade sin häst men blev mobbad av sina kompisar.
Och Vildkatta! Kommer ni ihåg dessa?
Solöga! Jag var tydligen inte ens född när den kom ut, men mamma har gamla serietidningar. Nästan så man skulle gå upp på vinden och ta ner och läsa..
Åhh det finns så många så himla bra, några favoriter är Ökenvandraren, Östan om sol västan om måne, Sommaren med Skräcken, Vem är han? Hästen som jag kallar King, Rida på vinden och Vildkatta. Och så klart Mulle och Tuva-serien!