Gammalt sto!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare funett
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
F

funett

Har ett sto fött 88. Skulle vilja betäcka henne men är orolig eftersom hon inte är betäckt innan! Har fått 1000 olika svar om att det är inga problem medan andra säger att det inte går? Någon som vet? :banana:

Sv: Gammalt sto!

Samma svar som du antagligen redan läst, om stoet är i gott skick och tar sig vid en betäckning så är hon inte för gammal. :smirk: Tar hon inte föl så är det naturens sätt att säga nej. Hon är 16 år, hon borde inte ha några som helst problem ens som förstföderska. :)

Sv: Gammalt sto!

Gör en ordentlig veterinärundersökning av stoet. Tycker veterinären att det är OK så prova att ta ett föl på henne.
Stoet är ju inte lastgammalt precis så åldersmässigt borde det inte vara några problem men det hänger ju ihop en del med i vilket skick hon är,kondition, hull m m.
Sedan finns det massor av människor som inte själv har någon erfarenhet men som har "hört" en massa, så jag förstår att du får många olika svar. Så lita på vad veterinären som ser hästen live säger till dig om hur du ska göra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
535
Senast: Görel
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V