Gammalt avmaskningsmedel

Limelight

Trådstartare
Undrar om det är någon utav er som vet om det är någon fara att ge hästar avmaskningsmedel som gick ut i juni detta år?. sprutorna är oöppnade.

Vet att jag kan ringa veterinär och fråga, men tänkte bara höra med er. Min första tanke säger mig att jag inte ska ge dem det.

Sv: Gammalt avmaskningsmedel

Det bästa är om du ringer apotekets läkemedelsupplysning och frågar, det är inte alls säkert att veterinären har koll på det. Det är väldigt olika vad som händer med läkemedel som passerar sista förbrukningsdag, det finns alla varianter mellan att det förlorar effekt till att det härsknar och är direkt olämpligt att ge.

Sv: Gammalt avmaskningsmedel

Det tänkte jag inte alls på att man kunde göra. Tack för tipset, det ska ringas imorgon :)

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 428
Senast: Zetly
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 429
Senast: Jahopp
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.