Gammal tvättmaskin och katastrofer?

Åh, nej, tippen! Där kommer nästa mara! Herregud vad jobbigt, och inte serverar de kaffe heller!

Det här artar sig till att bli den värsta Projektsommaren i Überpräktig Svensk Nybyggarstil sedan Hedenhös (eller Karl-Oskar och Kristina).

Anledningen till att jag har ett sommarhus är att jag ska kunna sitta på verandan och dricka Aperol Spritz medan jag hojtar åt barnen (syskonbarn och plastbarnbarn vid det här laget) att inte ramla i dammen. Anledningen är INTE att jag ska åka till tippen, lägga om balkonggolv, måla fasader, lägga om tak, fixa skorstenen och så vidare. Om någon undrar.
 
Åh, nej, tippen! Där kommer nästa mara! Herregud vad jobbigt, och inte serverar de kaffe heller!
Men eller hur? Och inte hjälper de till heller. Minns med fasa mitt senaste besök då jag släpade runt 17654 gamla båtbatterier, diverse gammalt järnskrot med okänt ursprung och en gigantisk frysdisk från finska vinterkriget. Tur att uthusen är rymliga, tror jag slipper åka dit igen de närmaste tjugo åren iaf.
 
Skulle tro att Gunnar kommer i fängelse för anstiftan till brott, innan det här är över!

(Jag har dessutom insett att ett av rummen måste målas!)
 
Den här frågan handlar verkligen mer om hemmet än om hobby. :p Jag ber om ursäkt för den här tråkiga frågan, men jag är lite orolig och vill gärna ha goda råd.

Om man har en gammal tvättmaskin som fungerade helt ok förra gången man använde den, för sådär 6 år sedan, kan man då lugnt bara starta den och räkna med att den fungerar nu också? Maskinen var gammal redan för 6 år sedan. Tvättmaskinen står i ett garage hela tiden, med vattenkranen stängd normalt. Det är sällan minusgrader i garaget, men det händer nog kalla vintrar (vilket vi har haft några av under de här 6 åren).

Jag tänker att jag för säkerhets skull kör den tom på ett kortare program för att testa. Finns det något som kan gå åt skogen på allvar om jag gör så?

Hur stor är risken för översvämning?

Hur stor är risken för eldsvåda/kortslutning/annan katastrof som har med elen att göra?

Hur stora är andra - för mig okända - risker?
Jag frågade på elhandeln avseende en diskmaskin som stått oanvänd i säkert tio år.
Visserligen i ett uppvärmt hus, men ändå. Jag var osäker på slangar osv.
Vitvarusäljarna tyckte att det inte skulle vara några problem.
Så jag satte igång den och körde ett program.
Inga problem.
Nu vet jag inte om det skulle ha blivit några besvärligheter eftersom köparna av huset direkt bytte ut all vitvara till dito i
50talsstuk och fixade till köket därefter.
Så jag vet inte om de ens provade maskinen. (De visste om att den stått oanvänd så länge).
 
Åh, vi har det så varmt och skönt vid vår midsommarbrasa, min brandman och jag. Han har katten i famnen så där sexigt!

Någon gång i nästa vecka hamnar vi i skarpt läge med maskinen. Tänkte passa på att testa den i en paus mellan golvrenoveringen, målningen och skorstensfejningen. Ser verkligen fram mot min semester i år!
 
Åh, nej, tippen! Där kommer nästa mara! Herregud vad jobbigt, och inte serverar de kaffe heller!

Det här artar sig till att bli den värsta Projektsommaren i Überpräktig Svensk Nybyggarstil sedan Hedenhös (eller Karl-Oskar och Kristina).

Anledningen till att jag har ett sommarhus är att jag ska kunna sitta på verandan och dricka Aperol Spritz medan jag hojtar åt barnen (syskonbarn och plastbarnbarn vid det här laget) att inte ramla i dammen. Anledningen är INTE att jag ska åka till tippen, lägga om balkonggolv, måla fasader, lägga om tak, fixa skorstenen och så vidare. Om någon undrar.


Jaja, men hur brukar fröken/damen/kuttersmycket/huskorset blanda sin Aperol? Vilket mousserande rekommenderar Ni?
 
1 del soda, 2 delar aperol, 3 delar prosecco. Jag tror den heter Prosecco. Jag har upptäckt att utbudet av bubbelvin är rätt litet. Specialsortiment är överkurs. @Hyacinth
 
Annars kan jag erbjuda mig att testa den. Plötsligt fick jag ett oemotståndligt sug efter lite män i uniform? Jag förstår inte - jag trodde att terapin hjälpt och jag var botad. Så läser jag en oskyldig tråd om tvättmaskiner och genast kommer tankarna tillbaka???

Fördel för Petruska är att om jag testar den kommer den garanterat varken brinna eller explodera eftersom jag då skulle få dregla över män i uniform. Alltså kommer den att tvätta som aldrig förr. Eller möjligen vara stendöd. Men ingen allmänfarlig ödeläggelse...
 

Liknande trådar

Hästvård Ska eller ska inte? Vi har 2 st vuxna nordsvenska hingstar härhemma. Den äldre klarar jag av att hantera i de flesta situationer för...
Svar
6
· Visningar
1 297
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp