Gammal katt och ny kattunge

sture

Trådstartare
Jag tog hem en liten kattunge från stallet som var ganska illa däran (diarre, hon vägde då 980 g, 5 månader, nu efter 4 veckor väger hon 1,5 kg!)Hon är nu bra i magen och pigg och busig. Jag har sedan tidigare 2 gamla katter, 13 och 10 år (mor och dotter). Den äldsta katten är väldigt överseende med den lilla och den andra katten är visserligen också snäll och vänlig men har vid några tillfällen klappat till den lilla kattungen på huvudet. Hon har inte haft klorna ute och hon har inte fräst. Är det någon som har erfarenhet av att skaffa kattunge när ni redan har en gammal katt? Hur har det fungerat? Är detta bara som hon uppfostrar ungen?

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 971
Senast: Sol
·
Hästvård Jag köpte en liten minikille i somras, ca 75 cm hög, blandning amerikansk miniatyr och minishettis. Säljaren sade att han alltid varit...
Svar
7
· Visningar
1 700
Senast: Miamamman
·
F
Övr. Katt Vi har sedan tidigare fem katter, 7, 9, 12, 13 och 18 år gamla, alla vaccinerade, kastrerade, försäkrade osv. De går ut som de vill...
Svar
13
· Visningar
2 353
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 772
Senast: Ekblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka