Jag är i behov av hjälp. Min gammelkatt fyllde 15 i somras. Han är utekatt och bor hemma hos min pappa. Nu till problemet, min pappa börjar tröttna på att ta hand om honom. Han stör sig på att han jamar mycket och inte vet om han ska vara inne eller ute. Förra veckan hade han tydligen kissat i tvättkorgen, något han aldrig gjort innan! Pappa börjar tröttna och hotar med att ta bort katten. Jag hade mer än gärna låtit honom flytta hem till oss men det går ju inte med en så gammal katt som är van att vara både ute och inne. Vi bor i lägenhet och har en hund som han inte är jätteförtjust i. Pappa tror att katten blivit senil. Jag vet inte om katter kan bli det? Min teori är att han vill ha uppmärksamhet då jag vet att pappa inte kelar så mycket med honom och han är en väldigt tillgiven katt. Jag har föreslagit att jag kan betala en kattlucka så han kan gå in och ut som han vill men pappa vill inte såga söner dörren Jag har också föreslagit att vi ska ta honom till veterinär för undersökning för att se att han inte har urinvägsinfektion. Någon som har andra tips? Jag vill verkligen inte ta bort honom på grund av detta!! Tycker pappa är löjlig och en surgubbe men samtidigt kan jag ju inte tvinga honom att ha kvar min kisse. Jag skaffade denna fina katt när jag var 12 och han har ju funnits så länge jag kan minnas.....
Någon som har liknande erfarenheter av gamla katter och hur har ni löst det??
Någon som har liknande erfarenheter av gamla katter och hur har ni löst det??