Gammal katt har börjat kissa inne..

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare LadyStardust
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 9 572
L

LadyStardust

Jag tror jag blir tokig, en av mina katter, en 14-årig kastrerad hankatt har börjat kissa inne.. Han sätter sig på mattorna eller bara mitt på golvet.. Lådorna är rena, vi städar dom ofta då vi har flera katter. Vad ska jag göra? Hjälp!

Sv: Gammal katt har börjat kissa inne..

Har du fått katten undersökt av veterinär? Det kan vara UVI. Sedan är det så att även gamla katter kan bli senila och då kan de börja kissa på olämpliga ställen, det är sådant som kan komma med åldern.

Sådär började min kastrerade hanne (dock bara 10) för nåt år sen, fast han mer revirmarkerade inne.... å slutade med det efterett tag av sig själv...

Han hade urinsten för ett tag sen men har inge besvär med det längre.. Vet inte vad jag ska göra, inte så kul att ha mattorna i tvättmaskinen för jämnan..

Kan vara sanden. Även fast vi tycker den är är ren o fräsch kan det hända att katen inte gillar den. Min kastrerade hane började kissa inne när vi böt, jamade mycket när han skulle på lådan med vilket han inte brukar. Böt då sand igeno han slutade direkt.

Har ni någon ny katt? Kan också vara en orsk till att han börjat kissa inne.

Annars är det väl läge att låta en veterinär undersöka honom då han är till åren kommen... Som någon sa, katter kan bli senila de med!

Nu är snart måttet rågat, det blir bara värre och värre. Idag har han kissat inne 3 gånger, än så länge... kvällen är ung.. Har försökt kontakta veterinär idag men inte fått napp, vill ha ett utlåtande på om det kan vara åldersrelaterat eller om det bara är trots..

Har pratat med veterinären nu, hon misstänker diabetes eller njursvikt så han ska dit på besök.. hoppas det ordnar sig.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, honor, båda kastrerade. Efter sommaren slutade den ena att kissa på lådan. Jag har provat allt, fler lådor, annan...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: MajaKattis
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 775
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
461
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bichon havanais
  • Valp 2025