Gammal jodopax

S

solbacka1

Har haft "tur" med mina hästar och knappt använt jodopax. Men nu behövdes den och då såg jag att den gick ut redan 2002.

Så nu undrar jag vad som händer med jodopax när den blir gammal.

Jag har jodopax vet. 500 ml

Jag har använt 'gammal' jodopax. Fungerade som vanligt, jag märkte inte förrän efter jag använt den att flaskan gick ut för några år sen (anv sällan jodopax).

Däremot vet jag inte vad som häner med vätskan sas, men jag MÄRKTE ingen skillnad/försämring iaf (tilläggas ska kanske att det var en oöppnad flaska)

Då kan jag använda den jag har och behöver inte inhandla någon ny?

Vet inte precis men nån månad sådär, sen förändras den det känns på lukten luktar inte jod längre utan ungefär som etylacetat(salubrin). Den som man köper färdig verkar hålla sig längre efter vad jag hört (aldrig köpt själv).
PL

Liknande trådar

Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
507
Senast: CarEr
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 037
Senast: fio
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.