Gammal hund -vårtor

pepp

Trådstartare
Är det vanligt att gamla hundar får "vårtor"?

Herr pudel fyller 9 i år och har fått en på halsen och en på rumpan, kan tycka att den på halsen blivit något större sen tidigare..

Ja det är vanligt. Men det är bra låta en veterinär kika på den så det inte är något läskigare än en godartad, ofarlig förändring :)

Ja det är vanligt. Min fick några stora som blev lite blomkålsliknande. Såg ut som små hjärnor. Man kan ta bort dom om de sitter så hundarna kliar sönder dom, annars brukar man låta dom vara.

Min labbe/golden 10 år har fått en större på armbågen och hade en på ena låret vet dock inte om den är kvar

Min tant fick en vårta bak på rumpan när hon blev gammal. Den växte visserligen lite från det att jag upptäckte den, men den påverkade henne aldrig negativt. Jag pratade även med veterinär om den som sa ungefär "håll koll, verkar hon må bra är det inget att bry sig om".

Det fick vår hanhund från ca 6 års ålder, när han var 8 år så hade han väl en 5-6 stycken knölar lite här och där. Ofarligt, sa veterinären. Dessa knölar försvann helt efter vi kastrerade honom.

Tack för svar! Vi ska till veterinären idag så ska be henne kolla dom också :)

Blir lite nojjig då han haft en tumör på nosen tidigare!

Våra gamlingar har lite här och där. Det är att jämföra med ink. Så länge de inte spricker eller verkar irritera hunden nöjer jag mig med att observera. Har visat för veterinären när jag ändå varit inne och vaccinerat.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
461
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 622
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 043
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka