Gammal gigg till D-ponnyer

Sv: Gammal gigg till D-ponnyer

Karin som jag kör ihop med har två olika giggar som vi kör D-ponny med (140 cm), det går jätte bra. Sen beror det ju självklart på vad just den giggen har för mått, det finns ju både till ponny och stor häst. Har tyvärr bara bild på den ena giggen förspänd.

7385722.jpg

8015221.jpg

Den andra giggen
9131154.jpg

9131155.jpg

Oj oj oj verkligen jätte finna giggar!! Men hur stora är de då?

Jag har inte måtten i huvudet, hör med Tidaholmsvagnar (det är dom som tillverkat dom) vilka mått som är lagom för D-ponny.

Hej jag kör med gamla kärror. Om skakelhöjden är bra ,går dom utmärkt .MEN hjulen måste vara perfekta ,lite glapp i navet går an ,men resten måste vara glappfritt annars blir det hjulhaveri .kör försiktikt ,det är en finåka ingen maratongigg.när du smörjer hjulen kan muttrarna vara baklängesgängade på ena sidan.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vi ska snart köpa en häst och jag undrar ungefär vilken längd på sadelgjorden som borde passa en ganska smal (inte underviktig)...
Svar
13
· Visningar
1 883
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 779
Utrustning Hej! Har nu provat en del Teknasadlar och fastnat för Tekna dressyr A-line vilken passar bra. Jag provade en sadel som var ca 4 år...
Svar
6
· Visningar
4 451
Senast: Jolo
·
Hästhantering Jag är antagligen på väg att köpa en D-ponny valack. Han är 5 år och ca 146 cm. Ägarna tror att det är connemara i honom men vet ej. Han...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur