Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte använt den buljongen förut så jag kan inte jämföra med hur ny buljong smakar.Lukta och smaka så att det är som det ska. Är det som vanligt så använd det.
Tänker mest att det inte ska smaka härsket.Jag har inte använt den buljongen förut så jag kan inte jämföra med hur ny buljong smakar.
Jag har aldrig någonsin i mitt liv kollat datum på buljong.Jag har hittat några burkar buljongpulver i ett köksskåp, oöppnade. Minns inte när jag köpte dem, men bäst-före-datum var i juli förra året. Törs jag använda dem?
Ja, det är burkar med tättslutande lock.Jag skulle säga hur det beror på förpackningen? Hade det varit tärning i papper så had ejag nog slängt. I någon form av burk med tättslutande lock säkert inga problem
Sist jag flyttade (2016?) hittade jag en undangömd påse soppa stämplat 1999.Jag råkade äta 4 år gammalt knäckebröd häromveckan och jag är fortfarande vid liv.
Kryddor, socker, sirap och sånt blir egentligen inte dåligt. På sin höjd kan väl kryddor tappa lite smak, men farligt blir det aldrig.
Jag har bara buljongtärningar och jag lever.Jag skulle säga hur det beror på förpackningen? Hade det varit tärning i papper så had ejag nog slängt. I någon form av burk med tättslutande lock säkert inga problem
Jag skulle säga hur det beror på förpackningen? Hade det varit tärning i papper så had ejag nog slängt. I någon form av burk med tättslutande lock säkert inga problem
Jag har bara buljongtärningar och jag lever.
Har antagligen använt för gammal buljong hela livet. Har ett säng sorter hemma och så himla ofta använder jag inte grönsaks- eller hönsbuljong t.ex.
Jag tänker att buljong i burk stoppar man ju ner en sked i flera gånger. Buljongtärningen har ingen rört innan den ska ner i maten.
Tips: Släng ner dom i mandelkvarnen o veva ett par varv så är dom pulverMina gamla buljongtärningar va så hårda att jag fick skrapa med kniv på tärningen för att den skulle lösas upp någorlunda i köttfärsen... Både jag å sambon lever utan magproblem. Köttfärsåsen var mkt god =)
Mina gamla buljongtärningar va så hårda att jag fick skrapa med kniv på tärningen för att den skulle lösas upp någorlunda i köttfärsen... Både jag å sambon lever utan magproblem. Köttfärsåsen var mkt god =)