Tassetass
Trådstartare
@Tassetass: Zooplus har billigast Feliway och vill du testa och det inte fungerar kan jag gärna köpa den av dig. Det går ju åt här
Inget att förlora med andra ord!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Tassetass: Zooplus har billigast Feliway och vill du testa och det inte fungerar kan jag gärna köpa den av dig. Det går ju åt här
Inget att förlora med andra ord!
Så här några månader senare...
Hon vägrar numer att äta sin njurmedicin. Funkar inte vad jag än blandar med (begränsade alternativ pga allergi) och att tvinga i henne är inte att tänka på (gör jag det en gång kommer hon undvika mig i veckor, been there...). Värdena är än så länge okej men de lär inte förbli det. Inom någon månad så behöver hennes tänder åtgärdas och jag är livrädd för att söva henne igen, sist trodde jag helt allvarligt att hon inte skulle vakna.
Jag har varit föräldraledig hela sommaren och har kunnat spendera mer tid än vanligt med henne, men nu börjar skolan om, maken börjar jobba efter semestern och till och med ungen ska börja förskola. Har märkt att hon blivit känsligare (i brist på bättre ord). Om vi varit borta lite mer än vanligt en dag eller två så hamnar något utanför lådan. Hon kommer inte längre till dörren när vi kommer hem, det har jag märkt bara sista veckorna. I alla år har hon kommit som ett skott.
En vän till mig sa att Isola och jag har haft elva år tillsammans, hon är de facto multisjuk och skulle högst troligt inte alls uppskatta att omplaceras även om någon skulle vilja ha en 14-åring som kostar enorma pengar varje månad.
Jag märker själv hur jag resonerar mig fram till en sån vedervärdig slutsats och jag känner mig som ett monster. Hjärtat går i tusen bitar och jag bara gråter och gråter. Jag vet att det inte brinner i knutarna egentligen, men samtidigt är jag rädd för att inte se när hon blir sämre (för det kommer hon att bli), rädd att jag behåller henne för min skull och inte för hennes. Jag vill inte behöva åka in för att hon blivit lite trött och så säger veterinären att hennes njurar i princip lagt av. Jag vill ge henne ett bättre slut än så.
Ibland hatar jag verkligen att vara djurägare. Fy fan.
Kanske berättar hon att det är dags nu? Jag tror inte heller att hon vill bo någon annanstans. Hon vill somna in i tryggheten hos dig.
Många varma tröstkramar.
@Tassetass: Hon kanske säger att det är dags? Ingen mer medicin eller sövning för tänderna utan bara få vara en vanlig katt ett litet tag till? Självklart vill hon inte bo hos någon annan än du.
Och ja, tårarna rinner på mig när jag skriver det här *stor kram*
Ni har alldeles säkert rätt.
Då är ju frågan "när". Sommaren drar sig mot sitt slut, hon är en sommarkatt som gärna ligger ute på balkongen och steker i solen. När höstterminen drar igång om en knapp månad kommer det bli fullt ös på den tvåbenta familjen. Frågan är om vi ska boka en tid i slutet av månaden. För hennes del spelar ju några månader hit eller dit ingen roll, just den aspekten handlar ju bara om mig...
Låt henne sluta på topp i så fall. Om ni nu kommit fram till att det är dags för henne att gå vidare till katthimlen. Boka en tid innan allting drar igång för er och distraherar. Så kan hon få sina soliga dagar och få vara i centrum ända till slutet.
När jag väl bestämt mig gjorde jag det direkt, jag stod inte ut med tanken på det utdragna, varken för mig eller katten som kanske skulle bli sämre under tiden.
Jag lider verkligen med dig!
Jag förstår digKänns helt overkligt att ens skriva om det här...
Jag ska ringa veterinären på måndag. Vår klinik håller på att flytta men jag hoppas att de fortfarande har verksamhet kvar i gamla lokalerna. Inte för att Isola gillar kliniken, men det är åtminstone ett någorlunda välbekant ställe.
Känns helt overkligt att ens skriva om det här...
Jag ska ringa veterinären på måndag. Vår klinik håller på att flytta men jag hoppas att de fortfarande har verksamhet kvar i gamla lokalerna. Inte för att Isola gillar kliniken, men det är åtminstone ett någorlunda välbekant ställe.
Känns helt overkligt att ens skriva om det här...
Tid bokad på torsdag kvart i nio. Jag tror jag dör själv.
cry:Tid bokad på torsdag kvart i nio. Jag tror jag dör själv.