Gamla tävlingsresultat/starter

P

persika

Min hästs förra ägare har angivit att min häst tävlat 140 hoppning samt medelsvår dressyr.

Finns det någonstans det går att kolla upp? Har sökt på google och på ridsports.se's tävlingsresultat, får inte fram något som är i närheten av det som påstås.

Vet vilken ryttare som det påstås har tävlat hästen, men kan inte hitta något bevis på det.

Finns det ingen möjlighet att kolla upp gamla startlistor/resultat? Speciellt om det är så höga tävlingar som 140 och medelsvår dressyr? Har hört att ridsportförbundet skulle ha en resultatkalender, har sökt på hemsidan men inte funnit att det finns någon sådan..
 
Sv: Gamla tävlingsresultat/starter

om du vet vem som ridit den så kan du ju ringa ryttaren. Då får du ju dessutom prata med någon som har rid-erfarenhet av hästen. Men låter underligt att du inte hittat något på google för där brukar jag hitta alla möjliga startlistor och resultat??
Så det bästa är att ringa ryttaren om du anar ugglor i mossen.
 
Sv: Gamla tävlingsresultat/starter

Resultatkalendrar finns i bokform, dock inte på nätet.

Tror att de gavs ut till och med 03 eller liknande, jag har en del av dom i bokhyllan, PM a namn på hästen så kan jag kolla i de jag har om den finns med.
 
Sv: Gamla tävlingsresultat/starter

Ring till ridsportförbundet. Dom har alla starter registrerade där.
Finns inga där, ja då stämmer inte heller dom uppgifter du fått
 
Sv: Gamla tävlingsresultat/starter

man kan kontakta ridsportförbundet och få en lista på hästens starter och placeringar. dock kostar det en slant. (i alla fall kunde man det förut, men det beror nog lite på hur gammal hästen är med tanke på det nya systemet,.)
 
Sv: Gamla tävlingsresultat/starter

Har nu ringt till ridsportförbundet, de sa att de bara kunde se resultat från 2000 (eller 2001 - minns inte riktigt). Men jag trodde jag skulle få en hel radda med starter, fick bara 1 från 2001 och tre från 2007 :o När jag sökt på Google har jag hittat några fler, och i köpeannonsen stod det att hon startat i fälttävlan också förutom hoppning och dressyr. Och framför allt betydligt fler starter än vad ridsportförbundet sa..

Har ridsportförbundet verkligen information om alla starter hästen gjort? Tyckte bara det verkade så futtigt, men då är det väl förra ägaren som ljugit då.. Fast tkr det verkar märkligt..
 
Sv: Gamla tävlingsresultat/starter

Jag tror inte att ridsportförbundet har information ang. starter som gjorts på lokala tävlingar, men de har info från regional och uppåt! Så antingen är det väl lokala tävlingar eller klubbtävlingar som hästen har startat (inte så troligt att det är medelsvåra klasser då), eller så ljuger den som skrivit annonsen!
 
Sv: Gamla tävlingsresultat/starter

Om starterna har gjorts på officiella tävlingar regionalt och högre ska de ha information om. Men sen är det möjligt att de inte behåller arkiverat material hur länge som helst.
 
Sv: Gamla tävlingsresultat/starter

Jag tror inte att ridsportförbundet har information ang. starter som gjorts på lokala tävlingar, men de har info från regional och uppåt! Så antingen är det väl lokala tävlingar eller klubbtävlingar som hästen har startat (inte så troligt att det är medelsvåra klasser då), eller så ljuger den som skrivit annonsen!

"förr i tiden" rapporterades följande :
Lokal tävling = Inte alls
Regional tävling = Endast de placerade
Nationell tävling = alla startande

Så har den endast tävlat tom regionala klasser "förr i tiden" och aldrig blev placerad så finns den inte på ridsportförbundet...
 

Liknande trådar

Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyskfödda häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 753
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 494
Senast: Kirie
·
Avel Är det någon som vet om man kan hitta tävlingsresultat i hoppning från 1995-99 på nätet någonstans? Finns ridsports poänglistor...
Svar
2
· Visningar
1 230
Senast: Dagolina
·
Fälttävlan Jag har mailat distriktet för nån månad sedan (minst...) utan att få svar, så jag tänkte att någon här kanske vet svaret... :) Jag...
Svar
9
· Visningar
5 238
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp