Tjohooo!
Eller möjligen puh...
Behold!
(Bortse från röriga bakgrunden.
)
Så här ser han alltså ut, Herr Persson. Bordet hör egentligen till en gammal Kayser symaskin, undrar var den tagit vägen... Man kan fortfarande se en del av intarsialinjalen i framkant, men det är rätt rejält misshandlat för att passa till stickmaskinen tyvärr. Dessutom visar det sig (efter ett förvirrat samtal till min far) att maskinen ska skruvas fast så den liksom hänger/står
framför bordet. Tydligen var bordet fastskruvat i väggen... Det funkar inte här.
What to do? Skjuta upp till "senare problem"-högen, that's what.
Här ser ni den fantastiska dubbelsläden! Det finns sju inställningar på bakre halvan, nio på främre... Eeep!
Kan någon berätta för mig hur man... öh... stickar?
De båda nålbäddarna sitter knappt 5 mm ifrån varandra, uppskattningsvis. Jag får det till att nålavståndet är 2 mm (med stark reservation för att mina mätverktyg ju visat sig ha ett sinne för humor...
), så det måste bli
otroligt fina tyger!
... Om det blir några alls.
Vet inte riktigt vad jag vill visa med de här bilderna, annat än... öh... kolla vad tätt det är mellan nålarna! Och vilken cool maskin!
(Helt uppskjutna.)
(I vad jag gissar är arbetsläge...)
Så, ja. Sådär ser han ut numer. Och jajajaja, jag ser också att det finns liiiiiiiiiite (
) fläckar kvar här och där, men han är
faktiskt mycket renare och snyggare än han var i alla fall! Dessutom är han väldigt förtjust i att rosta, jag tror det är hans hobby. Man kan bokstavligen se rosten breda ut sig på bara någon minut!
Det finns ett par lådor med tillbehör som jag inte ens börjat på än, men jag kommer nog att falla för frestelsen och försöka sticka något innan jag fått klart alla småpryttlarna misstänker jag. Fast jag vet ju inte ens hur man gör ett upplägg...