Sådärja! Nu har jag sytt också!
En hel cm... På papper... Men man tager vad man haver!
Sömmen ser bra ut, jämna stygn och verkar vara rätt spänning uppe mot nere. Men, stort men! Jag får inte spolningen att fungera! Jag fick veva några varv för hand till slut bara för att kolla om det gick att sy i alla fall. Jag kan inte räkna ut vad som är fel, jag har flyttat olika skruvar och fästen, micklat hit och dit, men spolhjulet går inte att få i kontakt med remmen på stora hjulet om jag inte spänner alltihop så hårt att det sen inte går att snurra undertråds...hållaren? för att trycket på den blir för högt. Jag blir knäpp, det ser helt enkelt ut men jag kan inte få till det! Ska lägga upp några bilder imorgon för att kolla om någon har några hjälpsamma tips, men nu ger jag mig för kvällen. Jag har i alla fall en maskin som funkar att sy med!
(... på papper, framåt, 1 cm, så länge jag vevar upp undertråden för hand... Men nu ska vi inte vara petiga! )
Nån som vet hur man får tag till nålar till så här pass gamla maskiner förresten? Passar moderna nålar, i så fall vilka? Samma fråga om pressarfötter för den delen, den här har bara den som satt i?
Har en likadan maskin, de är suveräna. Syr igenom det mesta utan problem
Du kan använda vanliga standardnålar. Bara tänka på att de ska sitta på tvären (magen till vänster) men det har du säkert redan koll på eftersom du fått den att sy.
Jag har lyckats köpa en blixtlås pressarfot till min. Annars finns det nog inte så mycket mer.