Jäss!!!! Aj äm dö lård åvv ÄVVRITING!!!
... Med andra ord: jag har fått ihop eländet igen.
Började med det här:
(Himla charmigt att pyssla med en gammal maskin, det märks att de inte var så fokuserade på massproduktion:
två skruvar är likadana, alla andra är unika!
)
Och avslutade med det här:
(Och så talar vi tyst om att jag har en skruv över, som jag inte har den blekaste aning om var den hör hemma... En av de stora rackarna också (den rundskalliga i mitten av bilden), det borde ju för 17 gubbar märkas om den fattades nånstans!
)
Den rör sig jättefint, snurrar man på hjulet så viskar den små klickanden och glider glatt iväg i arbete!
Jag har dock ingen som helst koll på om den faktiskt
funkar... Jag är inte helt säker på hur man trär den, och jag tänker skjuta upp det fiaskot en stund tror jag. Grejen är ju att den funkade någorlunda förut också, om än lite trögt, men det blev nåt vajsing med undertråden. Hade tänkt mig att jag skulle hitta nåt längs vägen som kunde vara orsaken (plus att jag tänkte att jag kanske kunde fatta hur alltihop funkar om jag plockar isär och ihop den igen - där bedrog jag mig såklart!
), men det har jag inte gjort. Alltså är risken rätt stor att den löper fint nu när den är ren och välsmord, men att den ändå inte kan
sy... Så jag lever med stoltheten att jag kunde plocka ihop den igen en stund till, innan jag måste ner på jorden igen.
Smart som jag är blev jag
riktigt sur på mig själv också: jag trodde ju att jag hade tagit
massor av bilder när jag plockade isär den, så jag skulle ha en halv chans att få allt på plats igen - men det hade jag inte! Det var färre än ett dussin, och vääääääääldigt översiktliga! Så otroligt puckat!
Varför, varför, varför trodde jag att det skulle räcka med de bilderna!? Men det fick gå ändå, bara att börja med nånting och se om jag kunde eliminera några mojänger från högen med pryttlar. Och jag kom ganska långt den vägen - tills jag kom ihåg att jag gjort en egen mapp med bilderna jag la upp här, så jag kunde hitta dem enkelt när jag laddade upp dem. Massor med detaljbilder hade jag
visst tagit, och de låg så snällt och väntade på att användas så! Det var rätt skönt, även om det gick bättre utan än jag trott det skulle göra också.
Men som sagt, nu är den i alla fall en glänsande skönhet som jag tänker inbilla mig funkar alldeles utmärkt - i alla fall en stund.