Gamla resultat från unghästtester?

Sv: Gamla resultat från unghästtester?

athena skrev:
Ngn som vet var man kan hitta såna?

Om det är någon särskild häst du vill veta resultatet på så kan du maila asvh. Det du behöver veta är namn på häst (ev. reg nr??), vilket år den är visad och var den är visad. Efter lite bassel fick jag tag på förra hästens resultat!

Jag har försökt både via ASVH och SH (de hänvisade hela tiden till varandra) att få info om min häst, men hittills inte lyckats :(

Görel skrev:
Jag har försökt både via ASVH och SH (de hänvisade hela tiden till varandra) att få info om min häst, men hittills inte lyckats :(

Jag mailade ASVH, det tog ett bra tag att få papprena (ca 6 mån...) de skyllde hela tiden på att "hon som har hand om det är på semester/gått för dagen" :crazy: Till sist tröttnade de väl på mig för jag fick ett tjockt brev med alla papper de kunde hitta på henne inkl fölmönstringen :D Men det är väl heller ingen nyhet att de (ASVH, swede horse) är lite sega :crazy:

ASVH kan inte svara på sådant. Du får kontakta den lokala avelsföreningen som anordnade testen din häst deltog i. De skickar kopior på resultaten.

hanna_shetland skrev:
ASVH kan inte svara på sådant. Du får kontakta den lokala avelsföreningen som anordnade testen din häst deltog i. De skickar kopior på resultaten.

Jag har INTE kontaktat den lokala avelsföreningen! Däremot vet jag ju inte hur ASVH gick tillväga, men de borde ju ha sagt något om jag skulle talat direkt med den lokala föreningen :confused:

Det var svaret jag fick från ASVH tidigare i år. Jag kontaktade den lokala föreningen och fick alla papper hem i brevlådan.

Okej! Det var ju 2-3 år sedan jag fick mina papper så de kan ju mycket väl ha gjort om sen dess!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 252
Senast: Robina
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix