Rox
Trådstartare
Hur gamla katter har ni? Vad ligger medelåldern på, ungefär...? Jag har min första katt kvar... hon är 20 år, heter Smulan för hon har alltid bara varit en smula... Liten och nätt, viltfärgad, alltid kräsen och tunn... en blandras mellan norsk skogskatt och manxkatt (sån där utan svans ) säkert lite bondkatt i henne också... Arg som 17n hela livet, veterinären sade för några år sedan "Det här var en riktig katt", när hon fräste runt både högt och lågt, hon skulle få vitaminspruta då, fast det tyckte inte hon...
Men hon är med, lite döv? Ibland, stel i höften, tänderna börjar gulna, verkar senil emellanåt men hon minns ändå! Den andra katten hade släpat hem en råtta (Smulan jagar inte längre) som Smulan gick lös på men jag tog in henne, ville inte torka uppkräkt råtta på golvet nästa dag... Så nästa morgon bara rusar hon ut och luktar runt på den plats råttan hade legat på, så hon är kanske inte så senil...
Men hon är med, lite döv? Ibland, stel i höften, tänderna börjar gulna, verkar senil emellanåt men hon minns ändå! Den andra katten hade släpat hem en råtta (Smulan jagar inte längre) som Smulan gick lös på men jag tog in henne, ville inte torka uppkräkt råtta på golvet nästa dag... Så nästa morgon bara rusar hon ut och luktar runt på den plats råttan hade legat på, så hon är kanske inte så senil...