Gamla ägare betala för operation 3 år senare?

Favina

Trådstartare
Det är såhär att jag känner en tjej som köpt häst för ca 2-3 år sedan. När hon besiktade så fann dom en lös benbit men den låg bra till så att den inte störde hästen. Det står även i köpeavtalet att om hästen skall opereras så skall förra ägaren betala 5000:- i självrisk.

Nu skall denna person kolla med vet för h*n tycker h*n går konstigt med ena bakbenet där h*n har lösa benbiten.

Stämmer det att gamla ägaren måste betala efter 2-3 år. Dom skrev ingen tidsbegränsning.

Tycker det låter lite konstigt :confused:

Kram Favina :bump:

Sv: Gamla ägare betala för operation 3 år senare?

Finns ingen tidsgräns så borde förra ägaren fortfarande få betala de 5000 ja?

Jag har inskrivet i mitt kontrakt att om jag säljer hästen för mer än XX tusen kronor (det hästen var värd när han kom till mig) så skall förra ägaren få/ha 20% av överskridande summa. Det är heller inte tidsspecificerat och gäller alltså hela hästens liv.

(Det är JAG som propsade på den paragrafen. Hästen skulle eg ha köpts för 20 000 kr men visade sig inte se så vacker ut på ryggröntgen, och där och då fanns inga garantier för han nånsin skulle bli frisk, och skulle kosta cirka 10 000 kr att få reda på det. Jag var inte beredd att betala fullt pris, men väl hälften. Säljaren erbjöd mig då helt sonika att få hästen, eftersom han ville att den skulle stanna hos mig. Då ansåg jag att vi skulel skriva ind et om försäljning)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har ridit på min ridskola i ca 11 år och under den tiden har dom allting tjatat om hur dålig ekonomi ridskolan har. Det är en...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 301
Hästmänniskan Jag hoppas jag har lagt detta under rätt annars får den gärna flyttas! Hej! Jag har ett problem - har en medryttare sedan 1 ½ månad...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 733
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 051
Senast: Legolaz
·
Hästvård ...och finns det chans att ändra beslutet?! Ska ta det från början och skriva så kortfattat det går! Häst med konstaterad...
Svar
12
· Visningar
2 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar