Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tolkade det som att det var Jamie.En fundering. Vem ringde i klockorna ? Jag såg aldrig att Cerci gav ordern att ringa ?
Jag tolkade det som att folket gick emot hennes vilja där.
De är kusiner. Men de har ju växt upp som syskon så oavsett hur nära de är biologiskt så är nog en sån tanke inte så näraHur nära släkt är Sansa och Jon egentligen? Vore bättre med Tyrion iofs kanske. (samtidigt är hon cool som lord i Winterfell)
Jag tror att hon kände att hon var tvungen att ta Dany då D är det större hotet mot mänskligheten.. Jag tror aldrig att Martin hade planerat att Jamie och Cersei skulle få ett smördrama slut tillsammans.. Det var dåligt tycker jag..Jag tycker det kom så plötsligt bara. I flera säsonger har hon levt för sin dödslista, tillbringade tid med de namnlösa för att lära sig, efter att ha dödat the Night King skulle hon nu rida söderut och så sa hon till the Hound att hon inte heller skulle komma tillbaka till the North. Och så bara poff släppte hon det! De kunde byggt upp för det här lite mer kanske, då hade jag sett det som en karaktärsutveckling och mer intressant. Hon är inte direkt en barnslig mördare längre.
Men det där har väl med night king att göra? Och han är ju redan död.Hoppas det är ok att jag hoppar in här
Tänkte lite på det där med Azor Ahai. Känns ju lite som att Daenerys måste bort, och att det är Aryas uppgift med tanke på "green eyes". Och eftersom Daenerys är Jons älskade så blir det väl att hon "offras" för att övervinna mörkret, och Jon är då Azor Ahai?
Eller så inser Daenerys att Jon kommit på andra tankar och måste avrätta honom så han inte tar tronen från henne, och då offrar hon sin älskade och är därmed Azor Ahai? Fast det känns ju som att hon är mörkret just nu.. Cersei och allt annat hot är ju borta så hon har ju inget mer att kämpa mot.
Men det där har väl med night king att göra? Och han är ju redan död.
Så har jag tänkt iaf, men kanske är det jag som fattat felÄr det? Det hade jag missat
Är det bara jag som såg likheter mellan the Mountain och Darth Vader i return of the jedi, precis innan han dog och när han tar av sig hjälmen? Tyckte dom var ganska lika.
Ja, det är ju fritt för tolkning...Jag tolkade det som att det var Jamie.
Så har jag tänkt iaf, men kanske är det jag som fattat fel
Håller helt med! Men ska man se till kön tycker jag nog ändå att kvinnorna framhävs som starkast.. jag menar hur otrolig är inte Ayra!? Jon Snow i all ära men han är ju vilseledd av Dany.. Att inte se att hon var på väg att bli galen eller än värre se men inte göra ngt åt det???Jag gillar, rent feministiskt, att de låter kvinnorna vara lika grå och felande som männen. Ingen karaktär är egentligen speciellt ofelbar här. Jag har snarare irriterat mig på alla TV-serier som har en bunt mänskliga män som är bra men gör fel och misslyckas ibland och en tjej som är superbra och aldrig misslyckas. Här är en hel mängd hopplösa män och lika hopplösa kvinnor som slåss om en tron, i en värld som är misogyn, som vår värld, alla trampar på vanligt folk. Känns egentligen ganska egalt vilket kön som hamnar på den för en gångs skull. Alla olika har suttit på den och där har ju ändå Cercei som var dålig varit bättre än Robert som var dålig och Rhaegar som var galen.
När skulle han ha sett det ?Håller helt med! Men ska man se till kön tycker jag nog ändå att kvinnorna framhävs som starkast.. jag menar hur otrolig är inte Ayra!? Jon Snow i all ära men han är ju vilseledd av Dany.. Att inte se att hon var på väg att bli galen eller än värre se men inte göra ngt åt det???
Hon säger ju att om folket inte kan älska henne så ska de frukta henne, är inte det en varningsklocka om ngt? Hon blir ju arg på honom för att hon vill ha tronen, då handlar det inte om att rädda folket längre utan om hennes ärelystnad.När skulle han ha sett det ?
Jag tror inte Jon Snow räknade med att Dany skulle flippa ur så som hon gjorde. Han litade ju på henne.
Nu kommer jag inte ihåg. Men gav inte Dany sitt ord till Jon Snow om att retirera om klockorna började ringa eller var det bara till Tyrion ? Sen vill ju inte Jon Snow ha Tronen. Han ville ju att Dany skulle regera.Hon säger ju att om folket inte kan älska henne så ska de frukta henne, är inte det en varningsklocka om ngt? Hon blir ju arg på honom för att hon vill ha tronen, då handlar det inte om att rädda folket längre utan om hennes ärelystnad.
Tror bara det var T som hon lovade det..Nu kommer jag inte ihåg. Men gav inte Dany sitt ord till Jon Snow om att retirera om klockorna började ringa eller var det bara till Tyrion ? Sen vill ju inte Jon Snow ha Tronen. Han ville ju att Dany skulle regera.
För att det ska stabilitet i the 7 kingdom är det ju lite passande att de flestas arméer är undanröjda nu. Det står ju eg bara mellan Jon/Stansa eller Dany. Möjligen smeden som nu är en Baratheon. Det var ju nästan så här det var tvunget att bli för att inte kungariket ska slitas i stycken i framtiden.
Många skriver att de tror att Dany vill regera från järntronen men jag tror inte att det är hennes avsikt. Jag tror hon vill regera från sitt eget ställe. Att det inte blir så, är en annan sak.
Jag är lite rädd för att det blir ett anti-klimax och ingen av de stora karaktärerna blir kung el drottning.
Tycker att Dany pratat hela säsongen om att hon inte tänker tillåta någon tyrann på tronen, att hon ska fria folket ifrån tyranner osv och det känns som om de nästan alltid klippt till någon som sett obekväm ut och sett ut att tänka "Du är/på väg åt bli tyrannen här!"Jon Snow i all ära men han är ju vilseledd av Dany.. Att inte se att hon var på väg att bli galen eller än värre se men inte göra ngt åt det???