Nej men det är ju en jättestor skillnad på att döda Cercei när hon är drottning, med livvakter, och man då blir av med henne och hon förlorar på att man dödar henne. Eller att döda Cercei när hon har förlorat striden och är helt ensam, ett lätt mål. Tror inte ett ögonblick att Arya skulle ha släppt det om Cercei var på väg att vinna eller hade vunnit. Det hade inte varit så trovärdigt.
(Men ok det är kanske bara jag som är lite mesig eller så och inte tycker det hade varit så roligt med en kompetent krigare och mördare som går rakt upp mot en hjälplös, ensam, helt ofarlig, gravid kvinna, som gråter och är totalt slagen och inte har någonting kvar och sticker kniven i henne medan kvinnan ler sitt segervissa leende och vet att hon ändå vann till slut genom att besegra Arya.
Jag gillade ju Arya bäst länge och vill ha henne cool. Men man hade ju kunnat ta ned Arya så, serien är nu nästan slut. Men själv hade jag kanske tyckt det i så fall var snyggare att bara låta henne vara död i staden helt apropå ingenting istället för andas in och gå vidare.)