Galoppträns

L

Lawendel

Ja, nu är det så att jag bara ääälskar dom läckra färgerna en del galoppörer har på tränsen, och tänkte köpa ett till min pålle :smirk: ! Men nu undrar jag bara; Var kan man köpa färgade plast/nylonträns? I bra kvalité! Är det något "märke" som är bra? Tacksam för svar :bow:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Galoppträns

Jag rekommenderar nylontränsen... outslitliga och mycket trevligare att arbeta med.... Tvättmaskin när de blir skitiga och tyglarna blir inte stela och vidrigga när det är kalt....

Vilka färger har du tänkt dig? Nylontränsen är inte så lätta att få tag på, men vet att Jeanette Drews tar hem från USA. Annars så är det Amerikanska och Australiensiska Internet sidor som jag rekommenderar.

Men har du tänkt dig plast (rekommenderar lädertyglar till) så finns de lite överallt att få tag på i Sverige.

Vad har du tänkt att ha tränsen till? För galopp så ingår ofta gummytyglar. Re i plast är lite korta och hårda, medan de i nylon är jääte långa med mycket bred gummi. Har du tänkt dig att ha tränset till ”vanlig ridning” rekommenderar jag att du letar runt lite efter Internet shopar där de säljer utrustning för distansritt, har sätt att de använder nylon/plast tyglar som inte är galopp-anpassade, så det borde gå att få tag på....

Lycka till!

Sv: Galoppträns

Håller med Ninni om att nylontränsen är bättre än plastvarianten. Har själv 4 träns i olika färger. Har köpt mina direkt från USA. Färgerna jag har hittat är neongrön,lila,rosa och blå. Som Ninni uppgav är tyglarna fantastiska med dess breda grepp, och långa tygel som är mycket lätt att anpassa från häst till häst bara genom att ändra knut vilket är betydligt lättare med ett nylonträns än ett i plast.
Jag hittade mina träns genom ett mycket känd auktionssida.
Lycka till med ditt sökande!

MvH
Gabrielle

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 655
Senast: Amha
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 649
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA